FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!
Van egy kedves pszichológia PhD hallgató barátom a Debreceni Egyetem Pszichológia Intézetében, akinek a kutatási témája a számítógépes játékok során létrejövõ játékélmények elemzése. Ezzel kapcsolatban kidolgozott egy kérdõívet, amelyet nagyon szeretném, ha legalább egy páran kitöltenétek, hogy ezzel is segítsétek az õ munkáját, valamint lehet, hogy nem hülye játékosnak fognak a nem játékosok megbélyegezni.
A kérdõív itt található meg: http://psycho.unideb.hu/jatekelmeny/instrukcio.html
Az oldal alján 3 link szerepel, ezek közül még csak a vizsgálat elsõ része indult el, arra kattintva jön be a kérdõív. Terjedelme igen rövid, csupán 6 kérdés van benne. Egyik sem kifejtõs, ha mindegyikre 1 percet számolunk (amire néhány kérdésnél egyáltalán nincs szükség), akkor is 6 perc alatt ki tudod tölteni… szóval nem lesz sok. A kérdõívvel párhuzamosan zajlik az elõinterjúzás is. Az erre jelentkezõkkel 1-1,5 órát beszélgetek a számítógépes játékokról és az azok által nyújtott élményekrõl. Aki szeretne erre jelentkezni, az írjon az oldalon található email címre. Fõleg olyan emberek jelentkezését várja, aki már sokféle játékkal játszott élete során. A hely és az idõpont nem akadály.
Töltsetek kérdõívet és segítsük egymást!
A kérdõív itt található meg: http://psycho.unideb.hu/jatekelmeny/instrukcio.html
Az oldal alján 3 link szerepel, ezek közül még csak a vizsgálat elsõ része indult el, arra kattintva jön be a kérdõív. Terjedelme igen rövid, csupán 6 kérdés van benne. Egyik sem kifejtõs, ha mindegyikre 1 percet számolunk (amire néhány kérdésnél egyáltalán nincs szükség), akkor is 6 perc alatt ki tudod tölteni… szóval nem lesz sok. A kérdõívvel párhuzamosan zajlik az elõinterjúzás is. Az erre jelentkezõkkel 1-1,5 órát beszélgetek a számítógépes játékokról és az azok által nyújtott élményekrõl. Aki szeretne erre jelentkezni, az írjon az oldalon található email címre. Fõleg olyan emberek jelentkezését várja, aki már sokféle játékkal játszott élete során. A hely és az idõpont nem akadály.
Töltsetek kérdõívet és segítsük egymást!
hirdetés
Legújabb letöltések
The Dark Eye: Chains of Satinav
A The Dark Eye: Chains of Satinav játék fordítása. Csak a v3-as játékkal kompatibilis.
Nobody Wants to Die
Teljes szöveges magyarítás.
Dying Light 2: Stay Human
A fordítás mindenre kiterjed, viszont a vérdíjak és a fegyverek leírása még nem teljes.Ezekről a hibákról kép formájában tudtok nekünk...
Hogwarts Legacy
Teljes szöveges és grafikai fordítás. Frissítve: 2025.04.21Hogwarts Legacy magyarítás 2.3Mod felület lefordítvaElírások javítása a szövegbenSummer update és fotó módMotor cpp...
SnowRunner
A magyarítás eredeti (Steames) 1.663329.SNOW_DLC_15 verzióra készült, a megfelelő működés csak ezen garantált. A játékod verziószámát a következőképpen ellenőrizheted: menj...
Grounded
A(z) Grounded játék fordítása.
The Dark Eye: Chains of Satinav
A The Dark Eye: Chains of Satinav játék fordítása. A fordítás a GOG 1.0 valamint a Steam 1.1.26. verzióhoz készült.
Prodeus
A(z) Prodeus játék fordítása.Hibajelentés, technikai információ a discord szerverünkön. https://discord.gg/6MWQdKacRF
Goat Simulator 3
A(z) Goat Simulator 3 játék teljes fordítása. Tartalmazza a Multiverse of Nonsense DLC-t is.Frissítve a gamepass verzióhoz.
7th Sector
Az ingyenes Museum DLC fordítását is tartalmazza.
Legfrissebb fórum bejegyzések
Megnéztem a karanténban, ezt találta: Trojan:Win32/Bearfoos.A!ml
Fruzsika | 2025.04.28. - 18:14
Legmélyebb tisztelettel, kíváncsian várom a fejleményeket. Köszönjük!
trms | 2025.04.27. - 23:30
Szintén beállok a sorba, hogy előre én is megköszönjem. Vétek lenne egy már elkészült remek fordítás nélkül nekivágni ennek a mókának.
dargelot | 2025.04.27. - 23:17
Nem baj ! Én már azt is köszönöm , hogy foglalkoztok vele !
Munyos27 | 2025.04.27. - 18:40
Egyáltalán. Sajnos a heurisztikák már csak ilyenek. Nem minden esetben valós, amit jeleznek.
Keeperv85 | 2025.04.27. - 17:59
Jött egy frissítés a mod aktivátorhoz és a windows defender 2 trójait talált. Ez mennyire lehet valós? Az eredeti 2.0-ás verziónál ilyen nem volt. A játék továbbra is magyar de az aktivátor ikonja eltűnt az asztalról. Gondolom karanténba került.
Fruzsika | 2025.04.27. - 09:27
Összesen 60 hozzászólás érkezett
14:23
Énis kitöltöttem és a 2.-at is szivesen kitöltöm. Látom irtad hogy betelnek a helyek a 3. tesztre. De nem nagy gond hiszen gondoltam hogy lesznek böven akik szivesen elmennének személyesen is. Meg amugy is elég messze lennék debrecentöl, bár panyi szerint a hely és az idö nem akadály azért mégis kényelmesebb debreceniekkel vagy ha máshol laksz akkor helybeliekkel/környékbeliekkel tesztelni.
Még annyit tennék hozzá hogy irtad a negativ élményt: pl horror játék kihat vkire és nem tud elaludni, vagy egy (játék közbeni) megrázo élény bennünk marad. Lehet hogy nagy általánosságban a játékok célja a szorakoztatás de egy horror játék célja nem az lenne hogy félj?
Mondjuk az se normális ha 1 napig szorong utána vki. Az már tényleg negativ hatás.
Üdv.
13:02
esztyopa: jogos a felvetésed, de szerintem ezek a gépek/játékok viszonylag kisebb réteget érintettek mint a Pc-k vagy konzolok.
Másrészt ott van még a portolási probléma is a C64 és a Plus/4 között (nekem az utóbbi volt). Ráadásul a játékok ismeretsége vagy terjedése sem volt olyan gyakori mint ma.
És valóban az volt az úgynevezett hõskor, de azért az igazi durranás a grafikai megjelenítés fejlõdése volt.
Egy jó sztori mellé nem árt a vizuális élmény sem;)
(Azért egy Wizardry 8 ma is jó játék)
18:08
13:45
Sziasztok!
Azt én is jól tudom a szívemmel, hogy nemcsak a Pc-s játékokra kellene fókuszálni, mert szvsz a konsol más élményt nyújt mint a PC. De idõmbõl és energiámból jelen piilanatban csak erre futja. Ha minden a terv szerintmegy, lesz ebbõl azért egy jóval kiterjettebb felmérés-halom is, de az majd csak kb. 1 év múlva. Elõször az legyen meg, csak utánna tudok "nagyobbat harapni".
Randall: A kategóriánkénti legjobb játékkal 1 viszonylag jelentõsebb gondom van: milyen kategóriákról beszéljünk. Míg valaki úgy gondolkodik, hogy: FPS, RTS, MMO...stb. addig egy másik azt mondja: Hentelõs, jó történetûek, szépek,...stb.
Sajnos ebben a tudományban még az az alap sincsen lefekteteve, hogy milyen egységes játéktípusok léteznek....pláne manapság, amikor épp az a menõ ha két stílust összeházasítanak.
A hétköznap embere leginkább az elsõ beosztást használja, de ez is csak amolyaninformális közmegegyezés a játékosok között. Nem hivatalos, így egy doktori dolgozatba nem tehetem bele.
Másrészt nem biztos, hogy a játék-típusok jó kategóriái lennének a játékélményeknek, lehet, hogy ha az élményre vagyunk kíváncsiak, akkor egy másfajta kategorizálásra lenne szükség. de sajna ezt még eleddig senki sem vizsgálta. Talán a vizsgálatomból majd kiderül ez is.
Spawn
17:39
pstomi:
Nekem a konzolról meg a befagyás, a lõdözõs játékok írányíthatatlansága stb. jut eszembe. Nem itt kellene ilyenekkel jönnöd.
15:35
15:09
Spawn:
Talán a top 5 játék lehetne egyben kategória gyõztes is.
Értem ez alatt, hogy nem sorolok fel 3 FPS-t és 2 TPS-t, hanem azért gondolkodok egy kicsit és összejön az alábbi lista:
1. Gothic
2. Deus Ex
3. Imperium Galactica II
4. Fallout
5. GTA 3
Persze ez így nehéz, de talán össze lehet hozni, hiszen nekem ide még simán befér a Morrowind, Arx Fatalis, Transport Tycoon, BiA, Dune II, Arcanum stb. stb.
Lehetõség szerint rá kellene venni az embereket arra, hogy jelöljenek meg egy olyan játékot amely a kategóriájában az õ számára a legmeghatározóbb élményt nyújtotta. Ez természetesen nehéz ha hozzácsapjuk az elemzésekhez azt, hogy milyen réges-régi emlékek fûzödnek hozzá. Tehát egy gyerekkori Doom/Wolf 3D és egy jelenkori hent játék között amivel sokat játszik az ember elég nagy különbségek vannak érzelmi téren.
A listámban nem szerepel sem a BG, sem a PT. Igaz, hogy kategóriájukban jó játékok és a PT-nek nagyon jó a története, de számomra ha jobban megnézem (minõ istenkáromlás), lecsökken a Diablo szintû hentre vagy legalábbis igazán csak a hent jut eszembe róla, míg játékélmény nem igazán. Mondom, erre emlékszem, nem tagadom, hogyha elõvenném jobban tetszene megint, bár a szövegelés néhol túl sok, függetlenül, hogy mégiscsak az a játék lényege.
De akadhatnak olyanok is akik nem tudnának kategóriát összeállítani, így maradna 5 játék.
Azért még megjegyzem, hogy számomra ha egy játékot kellene mind közül kiemelni, akkor az a Gothic lenne. Képes volt olyan hangulatot teremteni ami teljesen magával ragadott. Megadta azt a játékbeli szabadságot amire vágytam, megvolt a választás lehetõsége és egy élõ világot varázsolt elém.
11:53
Halihó Mindenkinek!
a napi szokásos rutinommal kezdve, gyorsan reagálok a fejleményekre!
Elsõként örülök annak, hogy tényleg egy értelmes beszélgetés alakult ki a témában, legalább kapok visszajelzés t akérdõívvel kapcsolatban. És ez jó. Mióta kiraktam az elsõ verziót a érdõívnek,a zóta legalább 3x cseréltem le, kissebb-nagyobb bõvítések javítások miatt. De megteszem annyiszor, amennyiszer kell. Szóval nyelvtani javítások jöhetnek, emrt az elsõ kérdõív Nov. 1-ig lesz elérhetõ, az instrukció viszont egészen nyár végéig. Szóval bátran küldjétek a javítási ötleteiteket. Én bevallom még 1x átolvastam és nem találtam benne hibát. Csak nyakaterkert mondatokat!
A rangsorolást a végsõ listánál muszáj leszek megcsinálni, mert akár így, akár úgy de csak 20 játékot tudok tovább vinni. Szerintem érdekes lesz a lista többi eleme is, majd ha megvannak az eredmények, akkor írok róla. fõleg olyanok lesznek izgik, hogy melyik típusú játék milyen súllyal van jelen a játékosok között, melyik korosztály mit szeret...stb. De ha megvan az eredmény, akkor írok majd róla egy hosszabbacska tanulmányt és akkor böngészhettek, benne, nekiállhatunk magyarázatokat találni. Visszatérve a rangsorolásra, a végén muszály leszek összevetni a BG-t és a Half-Life-ot.
Bármennyire is fáj a szívem ezért, de muszáj. A baj az, hogy 1-gyel növelem a továbbvitt játékok számát, akkor 20-szal nõ a 2. kérdõív kérdéseinek a száma.
Még a legelején arra is gondoltam, hogy vegyük külö a PC-ket, konzolokat, handheldeket és mindegyikre legyen toplista. Ez viszont 3x200 kérdés lenne a 2. kérdõívben. 1x biztos meg fogom csinálni, de nem Phd-ra. Drukkljatok, hogy kapjak állást az egyetemen és ha véglegesen itt vagyok, akkor beindítom nagyüzembe a vizsgálatokat
És akkor lesz magyar játék vs. angol játék kutatás! ;)
A segítségeteket meg nagyon köszönöm. A fórimon mindenkinek várom a hozzászólását, kritikáját, mert azért vagyunk itt.
A további együttmûködésrõlmeg annyit, hogy az elõinterjú alanyok kezdenek szétburjánozni, úgyhogy most kicsit megálltam azok szervezésébe. 1 ember ugyanis 7,5 óra munkát jelent, amíg felveszem az interjút, szószerint begépelem és kielemzem. Így 10 embernél van egy határ és max még 10 jöhet. de lassan kezdenek betelni a helyek.
Ám nincs miért keseregni a személyes vizsgálatnál is jól jönnek azok az emberek, akik élvezettel tudnak játszani.
Lenne 1 kérdésem hozzátok, kíváncsi vagyok a véleményetekre.
A személyes vizsgálat esetében játszani fog az illetõ, ehhez kellene legalább 1 olyan pöpec gép, amely esetében nem azon kell gondolkodnom, hogy vajon egy játék fut-e rajta vagy sem. Szerintetek hozzan szerezzek be egyet? Gondolok itt arra, kikkel kellene megszponzoráltatni a dolgot
Biztos vagyok benne, hogy van olyan ember/szervezet/újság/cég ebben az országban, aki rááldozna úgy 150-200 ezret erre a projektre, csakl nem tudom honnan induljak ki.
várom válaszotokat, kellemes napot mindenkinek!
Balázs
20:56
Persze, hogy értelmes beszélgetés alakul ki. Azt hiszem Spawn-al értjük mi egymást, csak az õ agya összeszedetteben áll
A dolgok úgy jók, ha megbeszélhetjük egymással
Én értem az õ álláspontját is, és a rangsorolós módszernek nagyon örülök, hogy elvetette, mert én pl. rangsorolni nem tudnám (a pontozási módszert érteném) hogy melyik játék jobb a másiknál. De mindegyik általam megadottam meg tudom indokolni, hogy miért hatott rám 10-es értékkel. Fõleg nehéz lenne rangsorolnom egy BG egy Half Life al szemben, nem beszélve a C64-es Elittel, amirõl le se lehetett lõni (na, jó az ellenséges ûrhajknak néha sikerült
) Azt hiszem Balázs ittbeletalált a tutiba, mert itt aztánvan játékközösség
Csak gyõzze kiválasztani kikkel akar a továbbiakban beszélgetni
Engem kereshet, szívesen elbeszélgetek a játékokról, elég régi motoros vagyok;)
E-learninges családapa, aki esténként XBox-ozik és régen azért csinált pár magyarítást :)
20:28
19:46
18:53
gothmog ötletét tovább gondolva, esetleg lehetne úgy feltenni a kérdést, hogy állítsa sorrendbe a játékokat a kitöltõ. Én bármikor sorrendbe tudnám tenni az általam beírt öt játékot, szerintem ez másnak sem lehet gond.
A magyarítások és a játékélmény hatásáról tényleg nagyon jó lenne "kutatást" végezni, még ha nem is valami hatalmas volumenût - persze lehet, hogy a hazai kiadók már többet is csináltak a piac felmérésének érdekében.
Az elírásokat és helyesírási hibákat tényleg elküldjem? Mert, ha mondjuk még egy napig lesz fent a kérdõív, akkor feleslges lenne bajlódni vele.
(Örömmel látom, hogy a kemény kritika ellenére egész értelmes és talán hasznos beszélgetés alakult ki a hír kapcsán.)
18:32
...természetesen csak elírás: az ötlet amit elvetettem úgy szólt volna, hogy ossz szét 10 pontot a játékok között.
Balázs
18:30
Kedves jnc!
Szerintem a csalódás vminek a hatása. Mert a csalódás bár negatív élmény ahogy mondtad, de inkább úgy fogalmaznék, valami hatására létrejövõ negatív élmény. Nem csak úgy, a körüléményektõl függetlenül jön létre. de szerintem ezt te is érzed, ahogy a zárójeles részben írtad.
A függõség az egy nagy kupac összegabalyodott spagetti jelen állás szerint. Ezért ne is menjünk bele, hogy tude ról a ajátékos vagy nem, hogy negatív, vagy pozitív dolog...stb.
Nos, a pontozás részérõl már kifejtettem, hogy nem a legjobb megoldás. Igazad van, éppen attól veszti el objektivitását, hogy mindenkinek más a mércéje.
Ezért elsõként a megemlítések száma fog számítani, és ha ez nem vezet dülõre, akkor jöhetnek a pontok. Most hogy átgondoltam, a pontoknak önmagukhoz képest - relatíve - van értelme. Azaz az 1. helyen 10-et adok, a következõnek 8-at, akkor az elsõt jobbnak tartom, mint a másikat. De ha egy másik ember ugyanerre a játékra 5-öt ad, azt nem lehet összevetni az én 8-asommal. Ez tény.
De más mdszert meg nem igazán tudok.
És itt elmlíteném meg azt os, hogy egyik verzió szerint az volt az instrukció, hogy ossz szét 1 pontot az öt játék között, tetszõleges arányban. Ezzel egyértelmû lett volna, hogy a játékok közötti rangsort kellett volnamegadni. Ámde elvetettem az ötletet, mert egy 10 éves gyerek ezt nem tudná felfogni.
Így maradt a 1-10 pontozás.
Az instrukció egyébként ez:
Most adj minden játéknak egy pontszámot 1 és 10 között annak megfelelõen, mennyire maradt emlékezetes az adott játékkal való játszás!
(10 pont jelenti azt, hogy nagyon emlékezetes élményben volt részed miközben játszottál vele, 1 pont pedig azt, hogy a játék nem különösebben nyújtott emlékezetes játékélményt)
Nin utalás arra, hogy egymás között különbésget kell tenni a játékokkal, ahame az van benne, hogy mindegiyk játékot külön-külön ítéld meg 1-10 között. Igenm gothmognak igaza van, így mindenki 10-eseket fog írni. de az nem baj! Legfeljebb nagyobb pontszámot fog kapni, ami egyezõ említési szám mellett elõrébb lendíti a játék útjût.
Balázs
16:56
16:53
Pontozás...
Csak egy nagyon egyszerû gondolatmenet a részemrõl, hogy nálam mit jelentett a pontozás dolog.
Ebbõl az is kiderül, hogy én is kitöltöttem a tesztet.
Nyilván az 5 kedvenc közé csupa olyan játékot tettem be, amelyek alapból 10 pontot érnek nálam (hiszen kedvencek, nagyszerû élményt nyújtottak), ugyanakkor viszont úgy gondoltam, hogy az 5 játék között is meg kell próbálni viszonyítani.... így végül 8-10 pont között kapott az 5 játék.
Viszont más esetleg meg másként értette, és minden játékra - amúgy érthetõ módon - 10 pontot írt be, hiszen kedvencekrõl van szó.
Tehát, Balázsnak azt ajánlanám, hogy kicsit pontosítsa helyenként a tesztben/kérdõíven a megfogalmazást. Így, jelen formájában ugyanis - bizonyos szempontból - értékelhetetlen lesz (illetve értékelhetõ, csak fals eredményt adó) ez a pontozósdi, hiszen minimum kétféleképpen értelmezhetõ a "mire hány pontot adnál"... hiszen jelenthet viszonyítást az 5 kedvenc között, és jelenthet "abszolút" pontozást is. Attól függ, ki hogyan értelmezi...
15:20
14:11
13:48
Nos, szerintem a csalódás negatív élmény, de nem hatás. (Bár az élmény is hatás
) Semmiféle következménye nincsen, a jelememet nem befolyásolja. Sõt inkább pozitív, mert megtanít másképpen gondolkodni, hogy az életben nem minden az aminek látszik stb.
A másik negatív hatásról pedig pl. függõség, stb. Pont az "áldozat" nem fog tudni nyilatkozni. A környezete már annál inkább. Az sem biztos, hogy számára az negatív, hiszen pont a pozitív élményt keresi. de ez már összetett érzés, mert lehet, hogy észreveszi, és tudatosul benne, hogy negatív, de mégis a pozitívat hajszolja és éli meg. Na, ez már tiszta pszihó
Pontozás. Mivel magam viszem fel azokat a mezõket amelyeket pontozni kell, ezért ez már önmagában is inkonzesztiát szülhet. Tehát szerintem ilyen összefüggésben nem nagyon szabad használni, ráadásul úgy, hogy az egyes elemek körét már egy szélsõséges értékre löttted be, hiszen olyan játékokat kellett kiválasztani, melyek hatást gyakoroltak rám (én mondjuk alapból a +ban gondolkodtam, de látom mások szerint van negatív is, bár szerintem olyat senki nem fog beírni), így elméletileg csak 10 vagy 1 jöhet ki. Tehát itt felesleges a pontozás. (van ahol kell, ezt értem, mint tanár nekem is kellett és néha még most is kell ilyesmit összeállítanom) Igazad van a számok objektivitásával kapcsolatosan, de az csak akkor összevethetõ, ha fix dolgokhoz rendeled, így, hogy a dolgok változnak, nem sok értelme lesz, hogy kapsz egy rakat játékból egy darab 10-est, és sokkal kevesebb játékból (amelyett többen beküldtek) pár értéket, melyekben szórás van, bár, szerintem az értékelés ide akkor sem passzol. Az már sokkal érdekesebb, hogy egy játékot miért küldtek be 10-en és egy másikat miért csak ketten. Hogy mely játékstílusokból kerül ki a többség, tehát pl. a mai fiatalokat az FPS befolyásolja, míg az öregebbek mondjuk RTS-ek hatása alatt élnek (ezek csak hasraütészerû példák) Na, egy ilyen játékelméleti dolog nagyon is izgatna. Vagy egy olyan, amely a hatás mikéntjé vizsgálja, pl. érzelmi (lelki) hatás vagy olyan, amely készséget, kompetenciát fejlesztett, esetleg ismereteket növelt, azzaz ezek mennyire lennének átfordíthatóak a gamebase learning világába. Huh... bocsi, elkapott a szakma
E-learninges családapa, aki esténként XBox-ozik és régen azért csinált pár magyarítást :)
12:18
Ja még valami eszembe jutott: a pontozás.
Sjanos nem tudtam jobbat kitlaálni, mint a pontozás. Ha van ötletetek arr, hogy a pontozás helyett hogyan tudtam volna megszondázni azt, melyik mennyire tetszett nektek, akkor szívesen várom. Legközleebb pedig beépítem ha jó a javaslat.
Másik dolog, ami a pontozás mellett szól: a kiértékelés. Bármirõl is legyen szó a pszichológiába, bármennyire is humán jellegû (értsd alatta azt, hogy empátia, gondlkodás, kreativitás) az adatok értékelése számokkal történik
! És ez elég nagy pech, de így van. nincs igazi megbízható "számmentes" vizsgálati módszer, mert mind támadható afelõl, hogy a kiértékelés attól függ, ki értékeli ki. egyedül a számok objektívek, ezért nekem könnyeb, ha számokkal kell jelölni a tetszést.
Balázs
11:55
Ja még valami eszembe jutott: a pontozás.
Sjanos nem tudtam jobbat kitlaálni, mint a pontozás. Ha van ötletetek arr, hogy a pontozás helyett hogyan tudtam volna megszondázni azt, melyik mennyire tetszett nektek, akkor szívesen várom. Legközleebb pedig beépítem ha jó a javaslat.
Másik dolog, ami a pontozás mellett szól: a kiértékelés. Bármirõl is legyen szó a pszichológiába, bármennyire is humán jellegû (értsd alatta azt, hogy empátia, gondlkodás, kreativitás) az adatok értékelése számokkal történik
! És ez elég nagy pech, de így van. nincs igazi megbízható "számmentes" vizsgálati módszer, mert mind támadható afelõl, hogy a kiértékelés attól függ, ki értékeli ki. egyedül a számok objektívek, ezért nekem könnyeb, ha számokkal kell jelölni a tetszést.
Balázs
11:49
Sziasztok!
TeeGeey-vel egyet érteK. olyan ember is tud pszichológiailag korrektem vizsgálni játékokat, ha sosem játszott, és olyan ember is tud rossz szichológiai tesztet készíteni, aki kemény játékos.
Ahhoz tudnám hasonlítani a dolgot, minthogy lehet valaki jó apa, de rosz fõnök és fordítva. Ez az életben két külön szerep, ezért nem feltétlenül gyanolyan jó benne az ember.
Nem gondoltam volna, hogy a játékok végigjátszása ennyire bezavar nektek. ez csak amolyan érdekességképen van benne, mert kíváncsi vagyok, k-mennyi játékot játszott végig azok közül, ami a kedvence. Egyáltalán van-e olyan, hogy valaki a kedvenc játékát nem játszotta végig
ezek szerint igen. De ez cseppet sem tesz hozzá a ranglistához. Ha elõre tudtam volna, nem teszem bele, bár szerintem nem teljesen felesleges kérdés.
TeeGeey-vel egyetértek abban is, hogy vannak negatív hatásia a játéknak. És a média tehet arról, hogy egybõl a vona alá fekvés jut eszetekbe errõl. Egy játékban való csalódás az tényleg jó példa, vagy ha egy olyan ember játszik horror játékot, aki annyira nem bírja és mondjuk nem bír utánna elaludni, mert tovább szorong.
Mint ahogy egy nagyon jó film után is - ha megrázó dologról szólt - akkor benned maradhat.
Vagy az is egy negatív hatás, amikr játszol egy olyan játékkal, ami mondjuk Daiblo-klón és igazából semmi újat nem ad. Azért bennem ilyenkor is van egy kis csalódás....sõt inkább megszokás.
Inkább arra kapom fel a fejem, ha vlaami újat látok: pl. Grim Fanango...akkor kitörök ebbõl az elcsépelt hangulatból.
És csak hogy valami konkrétumot is mondjak, tegnap 410 kérdõívnél jártam, ami remek szám és köszi mindenkinek. egyébként pedig errl jó, hogy tudunk beszélgetni.
a játékok nyelve egy jó kérdés, az elõinterjúba ki is térek erre. De legszívesebben erre is egy egész kutatást szánnék, mennyire másítja meg a játék nyelv eaz élményt. A kérdés érdekes és eddig a legtöbb interjúalany azt mondta, hogy olyan béna lenne magyar nyelven a játék. Pl. amenüben az, hogy Játék, bénábban néz ki, mint az hogy Play. Én amondó vagyok: ez egyszerûen megszokás kérdése. Ha elejétõl fogva jó magyar fordításokat kaptunk volna a játékokkal (amiket ti csináltok), akkor nem lenne béna. Mindenesetre nehéz mecs lesz az, hogy átszokjunk magyar játékokra, mert ahogy egyik barátom mondta: "addig nem beszélhetünk magyar játékkultúráról, amíg a játékok 95%-a angol nyelven jelenik meg"..és ebben igazat adok neki. Inkább törekedjünk afelé, hogy professzionális fordításokat csináljunk.
Üdv, Balázs
11:00
Nezumi!
Azt hiszem a probléma ott leledz, hogy te a pszichológusi és a játékosi "jártasságot" összevetésként fogtad fel. A kettõnek nincs kapcsolata egymással! A "rutinos" játékos, vagy épp a "rutintalan" eme jellemzõjétõl függetlenül még nyugodtan lehet remek pszichológus, pocsék politikus, elsõrangú rendõr, vagy épp megbízható elmebeteg... (csak egy pár példa a szélsõségek közül
)
Továbbá nehezményezem az ócsárlás kifejezést is, lévén, hogy az valahol az agyatlan, ordenáré kifejezésekhez kötõdik az én olvasatomban.
De ha a konkrét építõ kritikát hiányolod, ám légyen itt egy:
Ha arra kér, hogy soroljunk föl 5 kedvenc játékot, akkor szvsz. fölösleges az a kérdés, hogy ezeket végigjátszottuk-e, vagy sem.
Ha ugyanis "natúr" játékról van szó, akkor evidens, hogy igen, ha meg MMORPG-rõl, vagy esetleg "többszintes" hackandslashrõl (diablo 2, TQ, stb.), akkor a végigjátszás, mint olyan, értelmetlen fogalom.
És egy megjegyzés, ha nem sértelek vel:
NEM csak monitorfüggõ kockagyerekek játszanak...
JNC! Negatív hatás egy játékban? Azt hiszem tudnék egy ilyet mondani: csalódás! A nagy dérrel-dúrral beharangozott, "hûdenagyonûberjólesz" gammák legalább fele! Amikor végre aranylemezre kerül a várva várt, az ember kipróbálja, s egyre csak vár és vár, hogy ugyan mikor jön már el a beígért hatalmas játékélmény... És végül vagy megunja a várakozást, vagy elszenved a vége fõcímig és uninstall. Ez fokozottan él remekbe sikerült játékok pocsékra kreált folytatás(ai) esetén.
10:21
Megmondom õszintén, hogy bár sok játékkal játszottam elég sokat kellett azon töprengenem, hogy melyek voltak azok, amelyek nagy hatást gyakoroltak rám, vagy valamiért sokat játszottam velük. Ha 10db-t kellett volna felsorolni, akkor még nagyobb bajban lettem volna.
Csak érdekességképpen a saját listám:
- Icewind dale 2
- Duke Nukem 3d
- Sensible Soccer
- NFS 4
- Admirális
Ezeken kívül most utólag eszembe jutott még néhány (Dune2, Warcraft2, GP2, NBA Playoffs, Diablo), de mindegy... Végülis így a 10 meg is lett volna.
Egy kérdés. Mostanában mindenki pontozási kényszerben szenved? Megnéz valaki egy filmet, sorozatot, játszik valami játékkal, akkor rögtön röpködnek utána a x.x/10-es értékelések. Az egész értelmetlen.
Még valami a kérdõívhez. Esetleg a kérdõív készítõje irányíthatna arra is kérdéseket, hogy a játékélményt mennyire befolyásolja:
- ha a játék idegen nyelvû
- ha a játék magyar nyelvû
- ha a magyarított játékban a nevek maradtak idegen nyelven
- ha a magyarított játékban a nevek is magyarítva lettek
- ha a szereplõk magyar hangon szólalnak meg
Szándékosan nem angolt írtam, mert nem feltétlenül angol az eredeti nyelv. Lehet ugye német vagy francia is, csak a sok angolmániás ezt elfelejti.
Day-t nappallá tévé fordítunk!
A Magyarítások Portál ex-főszerkesztője
09:51
Nezumi86: Mit értesz negatív hatás alatt? Hogy a vonatután fekszem? Az iskolában fejbelövöm a tanáraimat? Édesanyámat leküldöm a sarokra pénzt keresni? Vagy szétrugum az asztalt mérgemben? Nos, azt hiszem egy szórakoztató terméknek nem éppen az a szerepe, hogy negatív hatást gyakoroljon rám. Hanem kikapcsoljon, elvarázsoljon, SZÓRAKOZTASSON. Ha ezt nem teszi meg, akkor az még nem negatív, hanem semmilyen, azaz nem hat rám, és nem is játszom vele. Olyan játék viszont volt, amelyet soha nem felejtek, amelybõl nagyon sokat tanultam (mind átvitt (pl. filozófiák,stb.), mint való dolgokat (pl. angol nyelv, történelmi tények, stb.).
Negatív hatás max úgy értelmezhetem, hogy általánosan megfertõztek a játékok még kisiskolás c64-es koromban, de pozitív hatása is volt, megtaláltam azt a szakmát ami érdekel (így lettem informatikus - csak tudnám a tanárság hogyan került mellé...
). Tehát negatív hatása az, hogy lett egy olyan hobbim, amit nem mindenki ért meg, és esetleg károsnak gondolnak (értsd. hülye játékbuzi lettem- már bocsánat), bár emelett rendszeres színház, könyv, film, zene és egyéb dolog is érdekel. No meg nekem ez pozitív, mert szórakoztat.
Szóval kérlek fejtsd ki milyen negatív hatást kellene gyakorolnia rám!
E-learninges családapa, aki esténként XBox-ozik és régen azért csinált pár magyarítást :)
08:57
Dark Messiah Might and Magic
Medal of Honor Alied Assault
Call of Duty 2
Bioshock
Én ezeket tettem be, bár végig játszottam többet is de nem akartam keverni a stratégiát és az fps-t.
Szerintem igazi játékélményt a belsõ nézetes játékok adnak, de nyilván errõl mindenkinek más a véleménye.
21:40
21:36
TeeGeey: ellent kéne mondanom, de a tulajdonos már megtette. Amúgy meg eléggé félreértetteél:
"Aki pedig azt boncolgatja, hogy pszichológis létére gyenge gamer, az nem tudja, mit beszél. Hogy lehet a kettõt összevetni?"
Én itt épp arról beszéltem, hogy attól még hogy valaki nem játszik annyit, mint egy monitorfüggõ kockagyerek, attól még pszichológus létére képes normális tesztet készíteni egy adott témában. Habár minden ember különbözõ, valahol mégis ugyanazon elven mûködünk.
Mutasd meg nekem, hogy a sok ócsárláson kívül hol van tényleges kritika! Mindenhol csak arról lehet olvasni, mennyire rossz a teszt, de smemi konkétum. Ez pedig távolról sem kritika.
20:28
age of 2
mafia
starcraft....
szerintem ebõl sominden kiderül és végre foglalkozik ezzel a dologgal is .Én sok siert kívánok neki
19:37
19:34
természetesen WarCraft 3 és StarCraft...
nahmeg Star Wars Kotor
19:18
Half-Life 2
FEAR
DOOM3
Getting UP
Manhunt
és persze mind 10 pont
17:25
Ja és még valami eszembe jutott!
Tudom nem minden játék név fér ki a rublikába, lehet nyugodtan rövidíteni. A KOTOR1-2, LOTR: BME1-2, GTA..stb, mindet ismerem..ha meg mégsem, akkor utána nézek ! ;)
Balázs
17:02
Nem értem miért kell állandóan szívózni...egyszerûen arra kért minket, ha kedvünk szottyan töltsünk ki egy kérdõívet...nem kellene bolhából elefántot csinálni, nekem speciel nem okozott gondot felsorolni 5 játékot, amit nagyon szeretek, ráadásul az értékeléssel sem volt különösebb gond. Ha nem bánjátok, leírom melyek voltak ezek:
- Medal of Honor Allied Assault (9)
- Mafia: The City of Lost Heaven (10)
- Max Payne 2: TFoMP (9)
- Colin McRae Rally 2 (8 )
- Company of Heroes (9)
Ha jobban megfigyelitek, mindegyik különbözõ kategóriában van, na jó, a Mafia és a MP eléggé hajaz egymásra, de akkor sem kell õket összehasonlítani. Ez az én véleményem, ki-ki döntse, hogyan jöttek be nekik ezek a játékok, nekem - mint azt láthatjátok - igen is tetszettek.
16:59
Kedves takysoft!
Amit felvetettél, az egy jó kérdés: Vajon a jó játékok népszerû játékok és fordítva? Lehet, hogy az a kapcsolat nem kétirányú, csak 1-írûnyú, akár így, akár úgy. Hogy ezt a kérdést nyugodt szívvel eldöntöttnek vegyem, kellene 1 újabb vizsgálatot végezni. De erre most nincs lehetõségem. Én azzal a feltételezéssel élek, hogy aki talál egy jó játékot, egy igazán jót, az elmondja a haverjainak. Ha azok is jónak találták, akkor õk ezt továbbadják, így lesz a játékból népszerû játék.
Nert van egy bibi: ami neked jó játék, az másnak nem feltétlenül lesz az. És akkor az az illetõ már nem adja tovább. Na ezek a játékok vélhetõen nem fognak megjelenni a listán. Azok leszenk rajta, amik az emberek nagy tömege által találtattak élvezetesnek.
Tudom ez veszteség, de a toplista létszámát nem tudom tovább növelni, mert akkor a feldolgozás és a 2. kérdõív lesz ezáltal ellehetetlenítve.
Egyébként értem a kategorizálásodat és egyetértek azzal, hogy ezek mind-mind külön "mûfajba" tartoznak, mert másfajta élményt adnak. De annak lehetõsége nyitva áll, hogy bekerüljenek a toplistába, mert megpróbálom észéles körben begyûjteni az infókat.
Azt elõre tudom, hogy a toplistában a jó ÉS népszerû játékok lesznek.
Balázs
16:13
16:12
Spawn:
kedves Balázs. ha jól értem te nem a "jó" játékokra vagy kíváncsi, hanem a populárisakra. Márpedig azok a népszerû játékok általában addiktív játékok.
Egy átlagos játékosnak nem feltétlen ugyanolyan játékélményben van része egy "jó" játék alatt, mint pl egy addiktív játék alatt.
Jó játék pl a Syberia, a Grim Fandango vagy a Dreamfall. Ezek egyszer végigjátszós remek történetû játékok. Életrevaló játékélményt szolgáltatnak. Egész életemben áldani fogom a percet, mikor telepítettem õket
Van még a 2-es kategória. az "endless". addiktívabb stílus, de nem olyan gáz, mert akkor játszod, amikor akarod. Ebbe beletartozik igen sok játék egészen az Aknakeresõtõl a Diablo2-ig sokminden. Vagy akár Age Of Mythology, Unreal Tournament, vagy akár a www.honfoglalo.hu. (hálóban sokat játsszuk ezeket a menyasszonyommal) Ezekkel is szeretek játszani, mert ezekkel bármikor ki lehet tölteni egy kis szabadidõt.
Aztán jön a bûnös harmadik kategória.. Massively Multiplayer Online ...
). Ez msá játékélmény. Ez nem szórakozás, hanem szükséglet.
Eredetileg idõpótlónak indul, de aztán becsap a ménkü... World of Warcraft, Lineage 2, ésatöbbi. Nem vagyok addict típus, de bevallom, igen sokat játszottam ezekkel (L2-ben van 70+-os karin 1x-es serveren, de wow-ban is volt már 60 feletti karim 2x-esen 360-as engineeringgel
Sokszor észrevettem magamon pl, hogy ha anya felhív raid közben, akkor bizony leoltom a fejét, hogy nem érek rá.... aztán már nekem is feltûnt, hogy szinte mindig kiabálok mindenkivel, aki megzavar.
Szerencsére mióta tavaly elkezdõdött a suli(elõzõ szeptember) már nem nagyon játszom olyan játékokat.
Szeretnélek figyelmeztetni, hogy szélesebb skáláról válogass majd játékokat. Mert a top20 bizony erõsen addict játék lesz. (kevés olyan játék lesz a listában aminek van "vége").
13:26
Az élet csak egy álom, útban a halál felé!
13:16
12:31
12:30
Nekem is hoppszi.
Mikor a hozzászólásomat irtam az alábbi 3 iromány, még nem volt ott. Tehát ez esetben az enyém már tárgytalan.
12:22
12:08
Na végre sikerült bereggelni!
Szóval, én vagyok az, akinek kifejtettétek a véleményeteket....a kérdõív megalkotója, Balázs.
Azért reggeltem, hogy tudjak reagálni a felvetéseitekre.
Kezdjük az egyszerûknél:
1. Az tényleg gáz, hogy az elérhetõségem nincs benne. Ezt mindenképp orvoslom majd. Egyébként az e-mailcímem: [email protected]. Ide várok minden ÉPÍTÕ kritikát.
2. Most még 1x átolvastam az instrukciót. Én nem találok benne helyesírási hibát. De valszeg már annyit olvastam, hogy simán átsiklok fölötte. Ezért bárki, aki talál benne és megoldással is szolgál, az mindenképp írjon.
3. Minden találgatást leszögezve: bármennyire is nem tûnik úgy....értek a játékokhoz. 1999 óta gyûjtögetem ket, így azért több mint 1000-rel játszottam én is. Nem 1-2 volt, ami nagy hatást tett rám...de ez a következõ pont.
4. A kérdõív nem pszichológiai kérdõív, nem tudom ki mondta nektek azt, hogy ez az. Ha az lenne, akkor kb. 4-szer ilyen hosszú lenne és még azt is mérné, hogy hazudtok-e vagy sem. Na azt tényleg 1 év lenne kifejleszteni, mert országon mintán kéne "bemérni"...mi így fíjuk azt, amikor megtudjuk mit is mér a kérdõív. Tehát ez a kérdõív cseppet sem 1 pszichológiai teszt...és nem is ez volt a cél. Mire való akkor a teszt??
4. Ez a teszt semmit nem mond a kitöltõjérõl, többek között ezért sem kérdõív. Célja csupán annyi, hogy összegyûjtse azt a 20 számítógépes játék nevét, amit az emberek magukra nézve legjelentõsebbnek vallnak. Ez a pár kérdés nem a kitöltõrõl mesé, hanem a játékokról. A pontokra nyílván valóan azért van szükségem, hgy tudjak súlyozni, ha kell. Nem hiszem, hogy az a 250 ember, aki eddig kitöltötte csupán 20 játékot fog felsorolni, hanem mondjuk 150-et. Ebbõl kell csinálnom 1 rangsort és csak az elsõ 20-szal fogok tovább dolgozni.
5. A kérdés jogos, hogy miért pont 5 játék. Röviden fogalmazva...dönteni tudni kell. A dolog rém 1x-û. Arra sarkall ez a kis kérdéscsomó, hogy te is állíts fel magadban egy ranglistát és írd le, mi van az elsõ 5 helyen. Lehet, hogy mind az 5 10 pontos lesz, de ha mondjuk a te fejedben 20-25 10 pontos van, akkor lehet sejteni, hogy nem eléggé részletesen ítéled meg õket. Én akár 50 olyan játékot tudok mondani kapásból, amellyel volt emlékezetes élményem, de nem sok olyat, ahol a hang, a zene, a játékmenet, a stílus, a nehézség, az AI, a hangulat mind klappolt. Merthogy én ezek alapján ítélek meg játékokat. Persze mindenki másképp teszi meg ezt, de tegyétek a szívetekre a kezeteket, hány olyan van, ami mindenben klappolt nektek? De tényleg mindenben
Gondold végig a azokat az embreket, akiket ismersz. Fogadjunk, hogy tudnád rangsorolni õket, kik állnak hozzád a legközelebb. De ha az elsõ helyen tolongás is van, 5 helyre azért beférnek a legjobbak. Persze tudom nehéz összehasonlítani a Golden Axe játékot a Bioshock-kal, mert ég és föld. De itt ezt kel megtenni, erre van szükségem.
6. Még 1 picit az elõzõhöz tartozik, de azért lényegében másról van szó. Mondhatnátok azt, hogy miért nincs arra lehetõség, hogy annyi játékot írjak be, amennyit szeretnék. Nos azért, mert ez a kérdéscsokor nemcsak neked kell, hogy megfelelõ legyen, hanem egy 8 éves gyereknek is. A terv az, hogy minden ált. isk., szakközép és gimibe eljuttatom. Gondolj bele abba, hogy igazgató vagy és kapsz egy levelet, hogy van egy 50-100 kérdéses kérdõív (mert kb. annyi kérdés lenne, ha igazi pszichológiai lenne), amit lécci töltess ki az iskola majd összes (mondjuk elsõs ált. isk.-sal ne) gyerekével. Könnyedén felemelnéd a középsõ ujjad és bemutatnál. A cél az volt ezzel a röpke felméréssel, hogy mindenki ki tudja tölteni és ne kívánjon nagy energiabefektetést tõle, azaz ne riadjon el a méretétõl. Ne izguljatok, ha a második kérdõívet kitöltitek, ott biztos annyit fogtok gondolkodni és annyi kérdés lesz, hogy csak na. Ott az elsõ 20 játékot illetõen mindegyiket-mindegyikkel össze kell majd hasnolítani ÉLMÉNY szinten. Ez 400 kérdés ha mindegyik játékot ismerni fogod. Na az már tényleg egy komoly módszertani kérdõív, de ez fog is látszódni rajta. Ott meg az lesz a bajotok, hogy annyi kérdés van, mint a nyû.
7. Ja igen, a rendszeresség. Na az tényleg egy olyan dolog, amire nem volt ötletem. Tudom nem lehet összehasonlítani azt, amikor 1 hétig játszol a játékkal egyfolytában és aztán semmi, meg azt, hogy minden héten 2 órát. Az lehetettt volna egy megoldás, hogy mindegyikhez be lehetett volna jelölni a megfelelõ játászási gyakoriságot, de az értékelésnél, a rangsor megalkotásánál nem sokat segített volna....mert ez fõként a játékosról ad infót. Ugyanazt a játékot valaki 1 hétig egyfolytában játssza, valaki meg 3 hónapon át, hétvégenként. Vajon melyikõjük szereti jobban?? Még egyszer! Itt nem a játékos a lényeg, hanem maga a játék. Ha a játékosokat akrnám vizsgálni, akkor nem így nézne ki ez a felmérés, hanem ahogy fentebb leírtam. Mondjuk azt erre a kérdõívre, hogy felmérés és nem kérdõív! És az így korrekt. A rendszerességre vonatkozó adatot max. akkor fogom figyelembe venni, ha 2 játék ugyanannyi pontot fog elérni.
Na ennyi jutott eszembe így elsõre. Az, hogy ti azt gondoltátok, hogy ez egy pszichológiailag korrek tkérdõív, ez rólatok szól. Senki nem mondta. Az van az intrukcióba, hogy egy pszichológiai-vizsgálatsorozatot terveztem, ennek elsõ része ez. De mivel elsõ része, ezért abemelegítõ része is. Majd a 2. és fõként a harmadik része keményen az lesz.
Akinek meg sokféle játékélménye van és szívesen osztaná meg velem négyszemközt - merthogy erre is van lehetõség - az meg írjon nekem.
Mindentõl függetlenül nagyon köszönöm a segítségeteket! Szûk 1 hét alatt 251 válasz érkezett, ami a Ti segítõkészségetek tárgyi eredménye. És ezt nagyon köszönöm,
Balázs
11:14
1. Ez a kérdõív nem a "gamer" aspektusában gyenge, errõl szó sincs, hanem mint pszichológia kérdõív nem hatékony a már korábban vázolt dolgok miatta. 2. Mint látod mindenki kitöltötte és mindenki kifejezte
segítõkészségét. Biztos vagyok benne, hogy Te még nem olvaszál pl.: engemnyíltan ócsárolni
valamit, nem is szívesen teszem az interneten.
(3. A helyesírási hibáktól hemzsegõ bemutatkozó szöveg
és kérdõív amúgy is elbizonytalanítja az kitöltõt, hogy
mennyire elszánt ez a kezdeményezés.)
11:03
Nezumi86!
Pont az IQ az, ami belõled az írásod alapján hiányzik, tudod?
Hogy hogy lehet összevetni? Kérlek szépen, piszok egyszerû:
Ha a játékok emberekre kifejtett hatását akarja valaki tanulmányozni, úgy talán nem árt, ha a játéktémában is otthon van kissé... Ez sacc/kb. az a szitu, mikoron valaki tanulmányt akar írni egy nádi poszátáról, csak épp nem tudja megkülönböztetni azt egy háziverébtõl! Amirõl ír az ember, azt ismerni is kéne, tudod?
Persze... sejtem, hogy nálad ez nem olyan fontos... Hm... Nem írtál te véletlenül már ilyen "Én ismertem Zámbó Jimmit/Havas Henriket/Anettkát/franctudjakit" címû könyvet
Azokra jellemzõ ez a szemlélet!
És csak hogy vedd a lényeget: Senki nem ócsárol! Vélemények lettek kinyilvánítva. S hogy miért ide? Nos azért, mert a kérdõív összeállítója nem hagyott meg elérhetõséget. Meg mert ez itt tudod egy hír, amihez a userek hozzászólnak, elmondják ki mit gondol a témáról és miért...
Summa: Ha mindenáron IQ-gyenge embereket/megnyilvánulásokat keresel, úgy szemléld a sajátodat, hisz, ha jól látom, te magad sem tettél egyetlen építõ javaslatot sem...
10:18
E-learninges családapa, aki esténként XBox-ozik és régen azért csinált pár magyarítást :)
10:08
Én megválaszolgattam, mivel nem volt ez olyan túl nagy kérés.
Aki pedig azt boncolgatja, hogy pszichológis létére gyenge gamer, az nem tudja, mit beszél. Hogy lehet a kettõt összevetni? Itt most nem a gamer rész számít, hanem a pszichológus
Más munkáját persze nagyon könnyû ócsárolni és lenézni, ez sok embernek nagyon megy. S ahogy látom, egy javaslatot sem tett senki, hogy lehetne jobbá formálni a tesztet, ehhez azért némi IQ kellett volna.
09:42
09:24
Hm...
Természetesen szívesen segítek, e attól tartok, hogy az elõttem szólók véleményével kell egyetértenem:
Panyi! Kedves barátod bizonyára remek pszichológus, de a kérdõíve alapján abszolúte gyenge gémer!
nagyon kevés az az 5 játék... azt mondhatnám, hogy csak és kizárólag a C64-es korszakból tudnék kétszer ennyi olyan címet írni, ami a mai napig megmaradó élményt okozott és hetekig játszogattam vele...
A "komolyabb" játékokról meg ne is beszéljünk, hisz azokból több száz ilyen cím van...
08:51
Hát, ezt a kérdõívet azért ne rakja be a diplomamunkába, mert nagyon hibás. Tanárszakosként nekünk is kellett csinálni annó felmérést, de ilyen kérdõívvel kivágtak volna... Na, jó, nem de nem kaptam volna túl fényes értékelést.
Viszont a hibákat betudom annak, hogy esetlegesen a játékos világ távol áll tõle, így számára elképzelhetetlen volt, hogy harminc évesen simán felsorolok 5 olyan játékot amelyre csak 10-est tudok adni, hogy másról már ne is beszéljek, és ezzel már a tizenévesek is így vannak... Na, mindegy.
E-learninges családapa, aki esténként XBox-ozik és régen azért csinált pár magyarítást :)
02:05
00:38
23:40
23:28
E-learninges családapa, aki esténként XBox-ozik és régen azért csinált pár magyarítást :)
23:24
A magyar játékfordítók céhének pápája.
23:20
hát hallod... a tesz elég gáz...
a 2. kérdésre alig tudtam válaszolni...
de most komolyan.
azt kéri, hogy írjam le az 5 kedvenc játékom.... aztán meg pontozzak.... ismerek vagy ezer játékot, ha nem többet..... ha 1-tõl 10-ig lehet pontozni, akkor nem csak 5-öt tudok mondani, ami 10 pontos lesz
a rendszeresség meg.... Grim Fandango-t például úgy nyomtam végig, hogy 3 napig alig csináltam mást
de utána kész.... vége... max 1 év múlva vettem elõ újra... ellenben age Of Mythology-t szinte minden héten játszom 5-6 órányit.... játékra bontva értelmesebb volna...
ez a teszt fõleg azoknak készült, akik nem sokat tudnak a játékoról, esetleg keveset ismernek...
komolyabb beszélgetésben sokat tudnék mesélni
23:14
23:10
23:03
22:34
Az élet csak egy álom, útban a halál felé!