FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!
Bizonyára mindenki emlékszik Józsa Balázs kérdõívére, amelyet sokan kitöltöttetek és szépen lett mit levonni belõle, mint a kérdõív eredményébõl, mint pedig a hozzászólásokból, amelyekkel ti segítettétek a munkáját. Egyrészt vagy 3648 fõ töltötte ki az elõzõt, ami azért nem tûnik olyan soknak, de hát Balázs még ennél kevesebbre számított és ez bõven elég lesz neki a munkájához, másrészt sikerült összeszednetek vagy 14349 db játékmegnevezést.
A sok munka után végül összesítették az eredményt és megtudták, hogy melyik a 20 legnépszerûbb játék. Mivel ez meglett, ezért lehet már tölteni is a második fordulót!
Link: http://85.90.162.44/jozsa/
Fontos, hogy az instrukciót figyelmesen olvasd el, mert annak betartása nagyban megkönnyíti a teszt kitöltését. A kérdõív kitöltésének nem elõfeltétele az I. kérdõív kitöltése.
Az I. kérdõív megszületése számos változást és kezdeményezést indított el. Ezek közül az egyik legfontosabb a hosszú távú együttmûködés kialakítása. Amennyiben szeretnél rendszeresen részt venni az ilyenhez hasonló játékkutatásokban, kérlek, regisztrálj az alábbi internetoldalon Magányszemélyként, vagy Intézmény/Közösségként:
Link: http://ejme.ludologia.hu/regisztracio/index.php?sid=6
Bõvebb információ a fentebbi honlapon található. Röviden csak annyit írok róla, hogy szeretnének félévente 1-1 kutatást végezni, valamint az itt regisztráltak egyéb kutatási eredményekrõl is tájékoztatást fognak kapni.
Remélem a II. kérdõív is hasonló népszerûségnek fog örvendeni, mint az I. és a nemvárt érdeklõdés továbbra is megmarad-e téma iránt.
A részletes eredményekkel mi van? Ezek elemzése jelenleg is folyik, a közeljövõben (1-2 hét) ennek hollétérõl tájékoztatás fogtok kapni.
A sok munka után végül összesítették az eredményt és megtudták, hogy melyik a 20 legnépszerûbb játék. Mivel ez meglett, ezért lehet már tölteni is a második fordulót!
Link: http://85.90.162.44/jozsa/
Fontos, hogy az instrukciót figyelmesen olvasd el, mert annak betartása nagyban megkönnyíti a teszt kitöltését. A kérdõív kitöltésének nem elõfeltétele az I. kérdõív kitöltése.
Az I. kérdõív megszületése számos változást és kezdeményezést indított el. Ezek közül az egyik legfontosabb a hosszú távú együttmûködés kialakítása. Amennyiben szeretnél rendszeresen részt venni az ilyenhez hasonló játékkutatásokban, kérlek, regisztrálj az alábbi internetoldalon Magányszemélyként, vagy Intézmény/Közösségként:
Link: http://ejme.ludologia.hu/regisztracio/index.php?sid=6
Bõvebb információ a fentebbi honlapon található. Röviden csak annyit írok róla, hogy szeretnének félévente 1-1 kutatást végezni, valamint az itt regisztráltak egyéb kutatási eredményekrõl is tájékoztatást fognak kapni.
Remélem a II. kérdõív is hasonló népszerûségnek fog örvendeni, mint az I. és a nemvárt érdeklõdés továbbra is megmarad-e téma iránt.
A részletes eredményekkel mi van? Ezek elemzése jelenleg is folyik, a közeljövõben (1-2 hét) ennek hollétérõl tájékoztatás fogtok kapni.
hirdetés
Legújabb letöltések
The Dark Eye: Chains of Satinav
A The Dark Eye: Chains of Satinav játék fordítása. Csak a v3-as játékkal kompatibilis.
Nobody Wants to Die
Teljes szöveges magyarítás.
Dying Light 2: Stay Human
A fordítás mindenre kiterjed, viszont a vérdíjak és a fegyverek leírása még nem teljes.Ezekről a hibákról kép formájában tudtok nekünk...
Hogwarts Legacy
Teljes szöveges és grafikai fordítás. Frissítve: 2025.04.21Hogwarts Legacy magyarítás 2.3Mod felület lefordítvaElírások javítása a szövegbenSummer update és fotó módMotor cpp...
SnowRunner
A magyarítás eredeti (Steames) 1.663329.SNOW_DLC_15 verzióra készült, a megfelelő működés csak ezen garantált. A játékod verziószámát a következőképpen ellenőrizheted: menj...
Grounded
A(z) Grounded játék fordítása.
The Dark Eye: Chains of Satinav
A The Dark Eye: Chains of Satinav játék fordítása. A fordítás a GOG 1.0 valamint a Steam 1.1.26. verzióhoz készült.
Prodeus
A(z) Prodeus játék fordítása.Hibajelentés, technikai információ a discord szerverünkön. https://discord.gg/6MWQdKacRF
Goat Simulator 3
A(z) Goat Simulator 3 játék teljes fordítása. Tartalmazza a Multiverse of Nonsense DLC-t is.Frissítve a gamepass verzióhoz.
7th Sector
Az ingyenes Museum DLC fordítását is tartalmazza.
Legfrissebb fórum bejegyzések
Windows defendert engedd el. Pontatlan és a gépet is durván lassítja. Persze nem kell velem senkinek sem egyetérteni, de a munkámból kifolyólag nekem ez a tapasztalatom.
asmith | 2025.04.29. - 15:30
Megnéztem a karanténban, ezt találta: Trojan:Win32/Bearfoos.A!ml
Fruzsika | 2025.04.28. - 18:14
Legmélyebb tisztelettel, kíváncsian várom a fejleményeket. Köszönjük!
trms | 2025.04.27. - 23:30
Szintén beállok a sorba, hogy előre én is megköszönjem. Vétek lenne egy már elkészült remek fordítás nélkül nekivágni ennek a mókának.
dargelot | 2025.04.27. - 23:17
Nem baj ! Én már azt is köszönöm , hogy foglalkoztok vele !
Munyos27 | 2025.04.27. - 18:40
Egyáltalán. Sajnos a heurisztikák már csak ilyenek. Nem minden esetben valós, amit jeleznek.
Keeperv85 | 2025.04.27. - 17:59
Összesen 44 hozzászólás érkezett
19:28
18:31
13:58
Hát én ebbõl az úgynevezett 20 legnépszerûbbõl csak 3-al játszottam.
Szóval elég rövid volt a teszt.
18:39
17:13
16:28
Amin viszont annál inkább meglepõdtem hogy belekerült az a két FIFA rész.
Én személy szerint óriási foci fan vagyok és ennél fogva a fifát is imádom. De mégis csak azt hittem hogy az egy rétegjáték.
16:24
Én nem tartom magam egy öreg játékosnak a magam kis 16 évével. De tökéletesen egyet értek azokkal akik azt mondják, hogy a régi, viszonylag gyenge grafikájú játékok is nagyszerû játékélményt tudtak nyújtani ha arról volt szó. Azzal viszont már nem értek egyet hogy az új játékok mind egy szálig agyatlanok és semmitmondóak. Domasi véleményével abszolút azonosulni tudok. A legfontosabb egy játék megítélése során, hogy a játékos mennyire tudja beleéllni magát a fõhõs szerepébe. Én is az ilyen játékokat részesítem elõnybe. Valamint szerintem még nagyon is kiemelkedõ a játék feelingje és hangulata.
Példának okáért a Max Payne-t tudnám említeni(mindegy hogy az egy vagy a kettõ). Max személyisége és azok a változások amik a játék története során a lelkében végigmentek.........hát szerintem filmbeillõ. És akkor még nem beszéltünk a lehengerlõ noir stílusáról. Na hát nálam ez volt az ami mindent odavert. Hetekig a hatása alatt voltam még azután is hogy végig vittem. És rengeteget gondolkoztam rajta mintha csak velem történtek volna meg azok az események.
Na mindegy. Mielött még átvinném ezt az egészet Max Payne topicpa befejezem. Ami szerintem rendkívülit dob még a játékélményen az a története. Na és nagyon fontos a MAGYARÍTÁS. Ez nélkül ugyanis angol nyelvtudás híján nem értettem meg soha a történeteket. A MP is csak másodszorra volt rám hatással amikor már magyarul játszottam végig és értettem a történetét.
13:46
Én továbbra is kitartok amellett,hogy egyszerûen korosztályok szerint kellene csinálni ezt a szavazást és akkor lenne értelme. Korosztályok szerinti sorrendbõl világosan kiderülne,hogy mikor melyik játékok voltak népszerûbbek mind mûfaj,mind cím alapján. És sztem az agyatlan gyilkolós és a gondolkodós játékok egyaránt képesek ugyanolyan jó játékélményt nyújtani. Egyszerûen mindkét típusra szükség van.
És a legfontosabb mindigis a játék hangulata volt.Hiszen akármilyen borzalmasan nehéz, irányíthatatlan,netán rossz grafikájú, mégis sokak kedvence lehet,ha stílusos, hangulatos, jó a sztori, jók a zenék, stb...
És ne feledjük az egyik leglényegesebbet: az egyén a játék alatt beleéli magát a fõhõs bõrébe(márha olyan jellegû).Tehát nagyon fontos,hogy azonosulni tudjon a karakterekkel. A mai menõzõs pénzközpontú világban nem csoda h annyira népszerûek az NFS-ek.Engem nem kötött le ugyan sokáig egyik rész sem,de azért sikerült átéreznem a feelingjét.De ez igaz egy fps-re is ,amikor az ember szuperhõs rambóként mészárolja az ellent.
10:53
10:47
10:34
C64-re ott van/volt (nekem itt figyel a C128 a pc-m mellett) a Newcomer. Az egy nagyon jó RPG. Mellesleg magyar! Remélem fognak csinálni egy remek rpg-t, mert sajna mostanában nincs már egy olyan rpg-sem amivel eljátszanék.
01:50
"de azért akkoriban a jóbbak közé tartozott."
Még ma is a LEGJOBBAK közé tartozik, na! Ennyi a lényeg
01:48
"Vagy például a Gothic 1-2. Nem egy remek mû a mai igényekhez képest"
Hogy nem egy remekmû
?
Hát ha a Gothic nem egy remekmû, akkor szerinted mi a remekmû? Szerintem a Gothic egy olyan páratlan MÛALKOTÁS, amihez fogható nem sok készült még. A "mai igényekhez képest"... Azt ne mondd már, hogy manapság igényesebbek lettek a játékosok! Ennek szerintem épp az ellenkezõje figyelhetõ meg, ha a játékosok teljes spektrumát vesszük alapul.
A grafikával szemben persze nõttek az igények, hiszen ma a kiadók célközönsége
(a casual játékosok) azt sem tudják, mi az, hogy _JÁTÉKÉLMÉNY_!
Belemerülni egy teljesen magával ragadó játékba,
és hosszan elszöszmötölni, kiélvezni az utolcsó cseppig midnen egyes helyszínt,
minden egyes párbeszédet, minden szituációt!
(Ahogy teszem én azt a Gothic-al, vagy a Beyond Good & Evil-el - hogy csak néhány újnak számító játékcímet mondjak).
A casual-oknak idõtöltéshez megfelel egy ultraprimitív, "hülyebiztos" játék is, amiben nem kell agyalni, nem tudsz hibázni, nincsenek
következményei a tetteidnek... Am az már legalább legyen jó grafikájú (elõször szépet akartam írni, de rájöttem, hogy nem ez a megfelelõ szó...).
Játékmenet tekintetében viszont tagadhatatlan a játékok
egyszerûsödése, és - ami még inkább fájó - eligénytelenedése...
Szerencsére persze mindig vannak kivételek, amire legjobb példa a szintén általad említett Fahrenheit.
23:04
16:41
Ja igen. Heart of Darkness. Az se mai és 2D nem is 3,és még igy is üt egykét mai 3D-s game-t aminek atom grafója van. Arról nem is beszélve, hogy olyan játékokkal is játszanak, aminek jó grafója van a játék élmény közepes, a történet pedig egy pocsék. De mmégis sokan játszának ilyennel,mert 1. kezdünk elbutolni,
2. a jó játékok a mai korosztálynak TÚL NEHÉZ, ezért már hozzá sem nyúlnak.
Ez van. Vannak mai jó játékok és vannak régi jó játékok, ami sajnos a feledés homályába kezd merülni.
16:24
akkor mondom a játékidõt... egyre csökken. oks hogy mindenki siet, de ki mondta hogy 2-3 óra alatt kell végigjátszani? pedig egyre rövidebbek lesznek a játékok. az egyszeri játékélmény lehet jó, de hosszabb idõn keresztül még jobb. régen amikor ráértünk, le sem kapcsoltuk a nintendót estére, mert menteni nem lehetett, és nem volt elég reggeltõl estig felváltva játszanunk egyetlen játékkal a tesómmal. és még így is átugrottunk néhány pályát a super mario-ban
szerintem a játékidõ is hozzátartozik a játékélményhez.
16:17
Talán igazad van, én nem szeretek ilyen globális kijelentéseket tenni, hogy a világ hülyük meg, hogy az állam egyre sz*r*bbul mûködik, inkább mindig is hülye volt és mindig is sz*rul mûködött...
Azt elfogadom, hogy talán a játékok megváltoztak (élethûbb grafika, 3D, kameraforgatás, fizika stb.) de maga a játékélménye - szerintem - nem.
15:20
hát pl. én tavaly óta kezdtem elõkaparni a régi játékokat, mivel a mostaniak már nem futnak valami jól.
írtam, hogy ma is vannak jó játékok, de a többség nem az. amúgy lehet tényleg szépít az idõ, de akkor miért van az, hogy sokkal szívesebben játszok az age of empires 2-vel, mint a hárommal? nem vagyok olyan öreg, de pl. engem néha zavar a kameraforgatás, mert pont a lényeget nem látom soha. emellett tényleg jó találmány. egyszerûen az idõsebbeknek másfajta kihívás kell, lehet jobban szeretik az olyan játékokat ami közben sokat kell gondolkodni, taktikázni, de hát emberi alapon ettõl is jó egy játék, nem? régen is volt agyatlan játék, pl. tetris, merthát valjuk be, nem is kell gondolkodni, csak játszani, és mekkora játék
mostanság egyre jobban rászállnak a pc játékokra (érdekes mód a konzolosakról sokszor elfeletkezett Thompson papa), mert vádolni kell valamit a szülõk és az állam hibájáért. az oktatás romlott, a gyereket nem nevelték, ezért elzüllött, egyre jobban mostanság -> hülyül a világ. ezért jönnek az egyszerûbb játékok is (meghát a felgyorsult, pénzt hajszoló életmód miatt is). azért be kell vallanod, hogy egyre jobban alacsonyodik le az emberiség, és valamilyen szinten ez rántotta magával a játékokat is.
14:49
Kicsit furcsálkodva olvasom ezeket az üzeneteket. Egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy régen voltak a JÓ játékok és most vannak az ANYATLAN hülyeségek. Szerintem régen is ilyenek voltak a játékok, mint most csak páran közben megöregedtek. Az itt emlegetett régi "nagyok" (Bloodrayne, Morrowind, Settlers 3, stb.) számomra bõven az új játékok kategóriába esnek és ha most leírnám, hogy mik voltak az én elsõ "cyber-szerelmeim" tuti lenne olyan ember, akinek már az is az újhullám része lenne. Nem mondom, hogy az említett játékok rosszak, de nem is jobbak, mint a mostaniak. Egyszerûen arról van szó, hogy a fiatalok (persze ez is tök relatív), 10-18 évesek jobban bele tudják magukat élni egy-egy játékba. Mivel ifjak a régieket nem ismerik vagy ha igen, nem adnak nekik esélyt sem. Pár év és õk is itt fognak nyafogni, hogy régen milyen jó is volt pl.: az Oblivion és milyen gyenge agyatlan lett az Elder Scrolls 7.
De megkérdezhetném azt is, hogy mikor játszottatok az említett régi NAGY játékokkal? Tegnap? Egy hete? Évekkel ezelõtt? Tudjátok, az idõ megszépít dolgokat...
Tény és való, hogy a játékfejlesztés és -kiadás átalkult az elmúlt 15 évben, a garázs csapatok eltûntek és sokan szeretik mondani, hogy velük együtt a kreatív, innovatív játékok is... túrót! Csak oda kell figyelni a most megjelenõ játékokra, és elfogultság nélkül visszatekinteni a régi szép idõkre.
14:24
nah mindjárt jön Kriszta néni és megkapod a magadét ha éppen feminista hangulatban van
úgy gondolom itt tényleg a végére értünk, és szomorúan állapíthatjuk meg, amit eddig is tudtunk. a szart is el lehet adni, és remekül megélnek belõle.
szerintem a kérdõív kicsit egyszerûre sikeredett. a gond az, hogy meg kén vizsgálni, hogy akik kitöltötték, õk hány évesek, mivel játszanak szívesen, a grafika, a név, vagy az számít nekik jobban hogy jó játék legyen, meg még egyébb apróságok. és akkor tényleg ki lehetne jelenteni, hogy a fiatal fps fanoknak mi is valójában a játékélmény. ugyanis afölött elsiklottunk, hogy kinek mit jelent a játékélmény. pl. a half life 2 jó volt, ötletes fejtörõk, viszont a töltögetés miatt vesztett nálam pár pontot, de ha nem nézzük milyen gép kell hozzá, és eltekinktünk a szaggatásoktól, 10es játék. viszont ezektõl nem tekinthetünk el.
bonyolult és jó összetett kérdõív lenne, de sokkal pontosabb képet kapnánk. mondjuk több játék is lehetne a top 20ban
13:07
12:48
Szóval mivel fiatalabbak többen vannak többen vesznek részt és nekik az új játékok a jók és nem tudják hogy a csúnyáb grafika mögött is van játékélmény. Ahogy a lányoknál is. Mindenki vagánykodik, hogy jaj milyen hierpszuperul néz ki a csajom meg ez a lány és menzõnek vele, de közben beszélgetni nem lehet vele, mert nem sok értelem szorult bele... de természtesen itt is vannak kívételek és elnézést kérek, akiket esetlegesen megsértettem, de ez is relatív dolog... szépség és a jó játék...
A magyar játékfordítók céhének pápája.
12:39
12:38
na jó én személy szerint tekinthetem magam akár etalonok is a 60 évével , mivel c64-l kezdtem és na ott még nem volt magyar nyelvû játék .Amiga500+ de az igazi nagy élmény a Boulder Dash ha valaki még emlékszik rá ...Gianna Syster ... Maniac Mansion
nem biztos h jól írom a neveket de milyen jokat is játszottunk velük. Az újak is jók , persze magyarul sokkal élvezetesebb is játék , de azért a szotárazás is meg volt az értelme .
09:19
Kicsit érdekes összehasonlítani ezeket a game-ket. Az NFS-ek közül egy bõven elég lett volna, nagyjából egy stílust képvisel mindhárom. FIFA ugyanígy...
Attila88b: Egyetértek, szerintem is sok normális játékot kihagytak az összehasonlításból.
Lehetséges, h külön nézik a korosztályokat, valószínûleg ezért kérdeztek rá az életkorra.
02:16
Második oldalnál befejeztem. Ez az egytõl tízig összehasonlítósdi egy baromság.
Attila88: nálad a pont. Tökéletesen egyetértek mindenben.
01:16
Bandew-hez hasonlóan nekem sem egyértelmû a kitöltés menete,de majd én is kitöltöm.Tegnap nem volt idõm.
Sajnos bele kell törõdnünk,hogy a vén doommosok ideje lejárt. És lehet,hogy számunkra nem,de a mostani tizenéves fiatalságra nagy hatással vannak a mostani játékok.Igazi élményt nyújtanak nekik. Én ezt látom pl öcsémen, unokaöcsémen,stb....A baj tényleg az,hogy a mai játékok többsége mûfajtól függetlenül agyatlan és fantáziátlan. Bele kell törõdnünk. Nekem is csalódást jelentett három NFS és két FIFA részt is látni az Age2,Doom, vagy Wolfenstein helyett. De egy Fable, vagy egy Call of Juarez is jobb lett volna.
Sztem ez akkor lenne igazán érdekes,ha korosztályok szerint is meg lenne különböztetve a végeredmény és azt össze lehetne vetni a közössel is
Érdekes eredmények jönnének ki...
21:07
hát nem tudom, az aoe2, a doom, a heretic, a quake3 mind nagy hatást gyakoroltak rám. lehet azért volt, mert fiatalabb voltam. de ezek a játékok tényleg felmutattak valamit. pl. Clive Barker undingja is felelthetetlen játék. egyszerûen hosszabbak voltak a játékok, volt sztori, gondolkodni is kellett, és újítások is voltak. pl. John Carmack olyan megoldásokkal állt elõ, ami elképzelhetetlen volt pc-n. és azért gyártottak játékokat, hogy tényleg szórakozzanak. doom 1-2, quake sorozat, wolfeinstein. egyszerûen mind remekmûvek, és meghatározó játékok voltak. ilyen szempontból talán csak a portal, a half life 2, a Sacred underworld, és még egy-két, de nagyon kevés újabb játékok hoztak újat a játékvilágba.
nézzünk egy obliviont. szép, de unalmas. a fifáról ne is beszéljünk... a pes 8 is alulmulta magát a hihetetlenül idióta játékosokkal... age of 3 egyszerûen nem hozza a második rész hangulatát.
ezért fordulhat elõ, hogy a fiatalok élvezik, mert nem veszik észre mennyire rossz. régebben a grafika volt rossz, de minden más majdnem tökéletes volt. most inkább fordítva, és már csak a grafikával is eladják a játékot néha. nem is beszélve a 2-3 órás játékokról...a sacred-ben 7 órát játszottam pár hét alatt, és még mindig sehol sem vagyok... a knights and merchants elsõ és második részében pl. egy nap volt egy rövidebb pálya... és ha 15 órát dobhattam a kukába a rossz kezdés miatt, akkor sem bántam, pont az volt a jó, hogy olyan nehéz játék.
mostanság a játék csak szórakoztat, régebben a gondolkodásra is rákényszerített.
20:41
20:37
Biztos az is közrejátszik,h az új játékok friss élményt nyújtanak!
Ami pedig az összehasonlításból való következtetést illeti, szerintem nem lehet objektív bizonyítékként kezelni azt,ha a válaszadók fele a játékhossz alapján a másik fele meg a nézõpont alapján válaszol (bár lehet,h félreértettem a mondanivalódat Spawn). Én mellesleg a játék stílusa alapján pontoztam. Elég szûkkezûen osztottam a pontokat... ami nem is lenne baj,ha minden párosítást pontoznék,de így rontom a zátlagos pontszámát azoknak a játékpároknak,melyeket ismerek. (Ha mindet ismerném,akkor mindegyiknek uannyira csökkenteném,de így többet...) Ha bõkezûen bánok a pontokkal,akkor uez van,csak ellentétes irányban, ezért sok válaszadó esetén talán kiegyenlítõdik,és objektív eredményt kapunk. Mégsem hasonlítanám össze a kapott pontokat egymással. Lehet,h A és B játékot szívesebben játszák az vén rókák, míg C és D mai modern "divatjáték" és ezeket szívesebben játszák 12-14 éves "fiatalok" (gyerekek). Az idõsebbek árnyalatnyi különbségeket is észrevesznek,míg a fiatalok inkább szélsõséges pontszámot adnak ( tele lesz a válaszuk 1essel és 10essel). Tehát nem elég objektív a skála.
ui:nem leszólni akartam a tesztet,csak megpróbáltam rámutatni egy hiányosságára (jobb megoldást pedig nem tudok)
20:36
20:32
20:25
hát igen, lassan 20 leszek
de valami gond tényleg lehet a világgal, ha már most azt hangoztatom, hogy bezzeg az én idõmben nem ilyen pofátlan iq harcosok voltak a 14-16 évesek...
hiába nah, csak a pénzre mennek, és nem arra, hogy jó játékot csináljanak. a Sacred 2 ez alól kivétel lehet. támadt egy ötletem. mi lenne, ha az ígéretes játékokat a fórum közösségi részén egy új topicban meg lehetne tárgyalni? így senki sem maradna le a jó játékokról, amikrõl azt sem tudja a legtöbb ember hogy csináltak ilyen játékot.
amúgy nem biztos hogy rossz a megkérdezés, csak a gond ott lehet, hogy nem az egész játékostársadalmat tükrözi ez a felmérés. legalábbis kíváncsi lennék, hogy hány öregebb játékos töltötte ki.
20:08
Attila88b!
Teljes mértékben egyetértek veled. Meglepve tapasztaltam, hogy sem a Doom, sem a Monkey Island sorozat, sem más régi, felejthetetlen játék nem került fel a listára...
Hiába na, öregszünk.
19:48
17:57
17:55
hát elég furcsa az a legjobb 20 játék... van egy olyan érzésem, hogy többségében a 10éveseket sikerült kifognod. pár régebbi játék van csak. ezzel csak az a gond, hogy régen tudtak játékot készíteni, most már annyira nem... hol van az age of empires, a knights and merchants, a settlers 3, morrowind, gothic, ice wind dale, bloodrayne, doom 2
lehet hogy a 20 legjobb játék kevés, de azért jópár hatalmas játék kimaradt. vajon miért?
17:14
16:29
Üdvözlet Mindenkinek!
Újabb kérdõív, újabb megbeszélés.
Bandew-nek igaza van, az összehasonlítás lehet, hogy hülyeséget fog kihozni, mert összekuszálja az adatokat.
De az eredmény akár lehet az is, hogy az egyes játéktípusok egyértelmûen el fognak különülni...és végre van egy objektív bizonyíték arra, hogy ezek a játékkategóriák nemcsak a játékgyártók fejében, de a játékosok szívében is létezik.
De az is lhet, hogy az összösszehasonlítás alapján a játékok nem a típusok alapján fognak elkülönülni, hanem más alapján: mondjuk pl. a nézõpont alapján...vagy mondjuk a játékidõ alapján...elõre ezt nem lehet tudni.
Ezekre a kérdésekre majd mind-mind válaszolni lehet, ha megvannak az eredmények.
Balázs (a kérdõív kiagyalója)
14:00
13:51
11:44
"Fontos, hogy az instrukciót figyelmesen olvasd el, mert annak betartása nagyban megkönnyíti a teszt kitöltését."
No ez nálam nem mûködött.
Úgy értem kétértelmû a kérdés, hogy mit kell összehasonlítani. Le van írva ugye, hogy a játékélményt. Na de ezt a stílust tekintve kell értelmezni, vagy hogy mekkora élményt adott.
Lentebb már leírták, hogy egy Homm3 és egy NFS teljesen más játékélmény. Na de ha mindkettõ ugyanakkora élményt nyújtott nekem, akkor azonosak.
Tehát pontosan hogyan kéne ezt értelmezni?
10:11
09:43