FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!
A Returnal egy olyan sci-fi élmény, amit talán sosem felejtesz el, de egyszerre fogod gyűlölni és szeretni, és a koncepció is arra épít, ami a játék maga: roguelike élmény.
Kezdjük rögtön azzal, mi az, hogy roguelike. A Rogue egy 1980-ban megjelent játék volt, és az azóta műfajjá avanzsált roguelike kifejezés (vagy Rogue szerű) azokat a játékokat takarja, mely az eredeti Rogue fontosabb elemeit követik.Ilyen például, hogy ha meghalunk, elölről kell kezdenünk az egész játékot, illetve ezután a pályák véletlenszerűen generálódnak, tehát a kiinduló helyszín utáni pályarész sosem ugyanaz lesz, mint "előző életünkben".
Selene egy tiltott küldetésre megy az Atroposz bolygóra, egy "Fehér árnyék" megnevezésű jelet követve. Űrhajónkba vihar csap és lezuhanunk a bolygóra. Hajónk menthetetlenül megrongálódik a becsapódásban. Ahogy haladunk előre, egy, a jelek szerint már kihalt faj uralta a bolygót és hagyta hátra épületeinek romjait, és különféle technológiai szerkezetek. Ezen szerkezetek lesznek az ellenségeink, és a felszerelésünk újabb elemei, hogy túléljük az őslakosok kihalása óta elburjánzott állat és növényvilágot.
Ahogy haladunk előre a történetben és a bolygó különféle területein, egyre több információt kapunk arról, valójában mit keresünk, és miért itt. Ennek a történetnek az elkerülhetetlen halál is a részese. Minden alkalommal, mikor meghalunk, - és félreértés ne essék, sokszor meg fogunk halni, nagyon sokszor - visszakerülünk a lezuhant hajóhoz, ám a területek változnak, de néhány felszerelés és fegyver megmarad, így mindig némi előnyt kapunk, ha ügyesek és felfedező beállítottságúak vagyunk, mert elég sok el van rejtve. De egy biztos, egy végigjátszással nem lehet teljesen felgöngyölíteni, mi is folyik a háttérben.
Igyekeztem a fordításban a görög mitológia elemeinek helyes magyar megfelelőit használni, de mivel nem vagyok a téma szakértője, így csak remélem, hogy mindenhol sikerült is használnom. A fordítás Steam és Epic kiadásokkal volt tesztelve, és a 2023. április 25-ei frissítéshez készült elsősorban.
Mivel a Playstation 5 jelenleg nincs olyan állapotban, hogy nem hivatalos tartalmakat lehessen rajta használni, mint magyarítás, így a játék PS5-ös kiadás fordítása is várat magára.
Ha esetleg valakinek a leírás ellenére nehézséget okozna a magyar fordítás bekapcsolása a játékban, az alábbi játékmenet elején megnézhető a folyamat.
Összesen 9 hozzászólás érkezett
01:52
Köszi!
14:47
Köszönöm szépen!
19:30
Hi. Uhh eddig el se kezdtem, de most már ennek is nekiülök majd..
PC-n is lehet PS5 kontrollerrel nyomni, annyi, hogy ha minden featuret akartok használni, akkor vezetékesen kell összekötni a PC-vel!
Vezeték nélkül is megy, de akkor csak alapon van minden, nekem legalább is nem volt adaptive ravasz, rezgés meg tempest stb.
THX Evin!
11:00
Köszönöm szépen a fordítást! Szerintem egy jól sikerült játék. Egyedi hangulat és látványvilág jellemzi, persze ezek szubjektív vélemény. Még nem sikerült végigvinnem de rajta leszek most hogy kijött a fordítása.
Még1x köszi
23:14
Köszönöm a magyarítást!
22:11
Köszönöm, nagyon vártam. :)
20:50
Hatalmas köszönet!
🦑 🦐 🦞 🦀 🐡 🐠 🐟 🐬 🐳 🐋 🦈
20:38
waooo nagyon szépen köszönöm :)
19:40
Köszi