World of Warcraft - Fertõzõ betegség vagy szórakozási forma?
World of Warcraft - Fertõzõ betegség vagy szórakozási forma?
Írta: diphis | 2008. 01. 12. | 455

FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!

A mai világban a szórakozásnak rengeteg lehetõsége van: elmehetünk moziba, különbözõ sportok valamelyikében próbálhatjuk ki magunkat, pihenhetünk a TV elõtt filmek százait bámulva, falhatjuk a betûket mind írott, mind online változatban, vagy elmehetünk szórakozni egy-egy jobb klubba / diszkóba / kocsmába. Miért más a hozzáállás a számítógépes játékokhoz, fõleg a manapság (pontosabban 2-3 éve) divatba jövõ MMORPG-khez.

A számítógépeken futattható játékokat a média (hozzá nem értõ része) óriási hype-pal, reklámmal szokta kezelni. Vehetjük példának Jack Thompson, amerikai ügyvéd, esetét aki a GTA sorozatot készítõ Rockstar Gamest perelte be a játékaikban található erõszakos, néhol pornográf elemeket tartalmazó jelenetei, játékmenete miatt. A per következménye az volt, hogy új besorolást kapott a GTA sorozat néhány tagja. Ezzel szemben a hasonló tartalommal rendelkezõ filmek világszerte elfogadottak, népszerûek De mégis, miért más egy játék mint egy-egy film?

Nem véletlen emeltem ki az online szerepjátékokat, hisz ezekhez köztudottan sok idõ, odafigyelés kell, hogy magasabb szintet, vagy jobb tárgyakat, fegyvereket tudjunk szerezni virtuális megtestesítõ(i)nknek. Nincs ez másképp a World of Warcrafttal és késõbbi kiegészítõjével, The Burning Crusade-del (és valószínûleg nem lesz másképp az idén megjelenõ Wrath of the Lich Kinggel sem), amik méltán lettek népszerûek: rengeteg (a Blizzard által kitalált) újdonságot és az elõdök (pl. Ultima Online) jól mûködõ tulajdonságait keverte a közkedvelt Warcraft univerzummal. A Blizzard mindent vagy semmit alapon vágott bele a WoW fejlesztésébe: az eredmény 8-9 millió aktív elõfizetõ lett.

A rengeteg elõfizetõt különbözõ korosztályok alkotják: iskolások, egyetemisták, vagy munkahellyel (adott esetben már családdal is) rendelkezõk. Mégis kortól függetlenül ha valaki WoWozik, vagy irodai munkánál többre használja gépét, rögtön "kocka" vagy "függõ" jelzõvel illetek. Pedig a

WoW játékosok is 2 rétegben osztják el saját magukat: vannak a casual, azaz csak napi 1-2 órát (vagy annyit sem) játszók, és vannak a hardcore játékosok akiknek „nincs életük”, azaz napi 6-7 órát (hétvégenként lehet több is) üldögélnek legkedvesebb személyi számítógépük mellett. Az egyszerû casual playerek nem „kockábbak”, mint napi 1-2 órát TV-t nézõ szüleink/barátaink. Hiszen a TV és WoW tulajdonképp ugyanazt a célt szolgálja: egy nagyobb közönséget próbál szórakoztatni. Míg a TV-ben nézzük az elõre legyárott események sorozatát, WoWban mi vagyunk ennek az eseménysorozatnak a „gyártói”. A hardcore játékosok sem kevesebbek, vagy másabbak (másabbak esetleg azért, mert 30 éves fejjel egy játékkal – amivel (a buta közhiedelem szerint) csak gyerekek játszhatnak – tölti el szabadidejének egy jó részét), hisz egy könyvmoly is ugyanannyi idõt tölt el kedvenc könyvével! Miért lenne különb a WoW, mint egy P. Howard-sorozat például (Rejtõ Jenõ fanatikusok ne háborodjanak fel az abszurd hasonlaton)?

Természetesen kapaszkodhatunk olyan ellenérvekbe is, hogy a játék drága, vagy „inkább játszom törtön”. Amikor valaki elhatározza, hogy megvásárolja a World of Warcraftot, akkor elkezd számolgatni: World of Warcraft ~3.500 – 4.000 Ft-ért kapható, amihez jár 30 nap játékidõ. Ha egy (természetesen ingyenes) próba accountra készítjük el a már megvásárolt játék, akkor további ajándék 10 napot kapunk. (Nem véletlen hagytam ki a kiegészítõt, most csak egy rövidebb idõszakot mutatok be, azt is próba/teszt céljából.) Rövid számolgatás után az eredmény: (az elsõ!) 40 nap maximum 4.000

Ft, ami napi 2 óra játékidõ mellett 50 Ft/óra összeget jelent. Ennyi idõ alatt és ennyi pénzért nyugodt szívvel kipróbálhatjuk a játékot, ami a (példában használt számok alapján) 80 órás idõtartalmával legalább annyira megéri, mint 1-2 dvd film/könyv megvétele. Hosszabb távon a játék havi 3.000 – 4.000 Ft között mozog, ami (hasonló játékra fordított idõintervallum mellett) ~70 Ft-ot "nyel el" óránként.

A WoW rendkívül addiktív a beépített számos lehetõség miatt: fejlõdhetünk a magunk tempójában, horgászhatunk, virágot szedhetünk, harcolhatunk, vagy a több ezer játékos valamelyikével tehetjük ugyanezt. Mégis, a játékban a legfontosabbak a játékosok! Hiszen õk teszik színessé ezt a virtuális világot, õk örülnek velünk, õk káromkodnak. Emberek, mint mi. Mivel az ember szociális lény,

szüksége van társaságra, ami nélkül ez (és rengeteg másik) játék semmit sem érne. Az emberek teszik azzá a WoWot ami!

Ugyan a cikkben a World of Warcraftot emeltem ki, nyugodtan általánosíthatunk, mert egy valami nem változik, az pedig ezeknek a programoknak a célja, a szórakoztatás. Miért más akkor a WoW, az UT3, a Sam & Max epizódok, az Oblivion, mint a könyvtárakban található könyvek, a videotékákból kölcsönözhetõ filmek? A válasz egyszerû: az ember fél az új dolgoktól, amiket nem tud, vagy nem akar

megismerni. Nagyszüleink/szüleink a számítógépeket és tartalmukat gyakran elítélik, míg az õ gyermekkorukban a televízió, vagy a rock 'n' roll csodás mûfaja volt a „káros”. (A középkor is szolgáltat egy-két kirívó példával... boszorkányégetés). Ahogy telik az idõ, egyre elfogadottabbak lesznek a mi búgó masináink, és nem kell majd attól rettegnünk, hogy a Sims 2 rendkívül agresszív jelenetei miatt fog Jack Thompson ügyvéd úr keresztes háborút indítani a kiadók, játékosok ellen.

Kapcsolódó cikkek/hírek

Mists of Panda RaveAir 2012. október 21.
WoW RaveAir 2010. december 24.
WoW nyitóparti Andy 2008. november 14.
World of Warcraft nyereményjáték Panyi 2008. november 13.
World of Warcraft Andy 2008. február 1.

Összesen 64 hozzászólás érkezett

Borysz
2008. 05. 08. - 01:11

A hozzászólások végigolvasása nélkül leírnám a véleményem.

Van aki azt mondja a WoW szar, van aki azt mondja a WoW jó, de kéremszépen, tök mindegy. Mindenki próbálja ki, akinek tetszik az játszon vele, akinek pedig nem az ne játszon és kész.

 Szerintem nem rosszabb a WoW-al tölteni az idõt mint pl. egy könyvet elolvasni, de nem is jobb mint pl. baráttal, barátokkal / barátnõvel tölteni az idõt. Kinek mi a fontosabb.

 Csak az a baj, hogy manapság sokat látni, hogy a legtöbben úgy ítélik el a játékot, hogy szinte elhanyagolhatónak mondható idõt játszottak vele, ahhoz hogy megismerjék. Személy szerint én is elítélem, de nekem több mint 2 évet vett el az életembõl, van aki még mindig játszik vele, hát isten áldja, engem nem zavar. 

 A kocka dologra rátérve meg annyit mondanék, hogy nem kocka maximum gamer, a kockát másra használják. Mellesleg ilyen alapon aki pl. naponta 10-12 órát ül munkája végett számítógép elõtt az már kocka, pedig lehet nem is játszik és még csak nem is olyan tevékenységeket folytat amivel "kiiérdemelné" a kocka jelzõt. 

Mások véleményét lekakikva, egyetértek Diphis véleményével.  

Cat
Cat
2008. 04. 24. - 22:17
Jahogy 2 hónapos cikk Smiley
Cat
Cat
2008. 04. 24. - 22:17

"Vehetjük példának Jack Thompson"

 

Elkezdett "ugatni" Rockstar adott neki egy kis pénzt és máris kussol...

 

"Miért más akkor a WoW, az UT3, a Sam & Max epizódok, az Oblivion, mint a könyvtárakban található könyvek,"

 

Ezt remélem nem gondoltad komolyan. Ha olvasol könyvet fejlõdik a szókincsed, fantáziád (sablonos de IGAZ!!) amire késõbb sok szükséged lesz, bármilyen téren. De pl a tv-ben wow-ban milyen fantázia fejlõdik ? Elédkaknak mindent megrágva... 

Nekro
2008. 02. 05. - 20:18
Huhh sok a komment :P Kicsit lejebbiekre reagálnék. Lehet, hogy nem éppen szerepjáték, meg nem is a legjobb, meg nem kell sokat gondolkodni stb, de ez mindenki számára sokáig játszható game. Elég lehetõséggel ahoz, hogy sokáig lekössön. Persze csak egészséges határok közt. Sok wowfüggõ van, de azt nem szabad. Valaki hazamegy és csak játékjátékjáték. Én speciel megléptem az elsõ karimmal a 70et, és azután visszább vettem. Járok raidekkel instákba, segítek nekik, pvp-zek, és addig játszom amíg nem lesz totál fullos. Mert tetszik a gém. És akkor jó egy játék, ha tetszik a népnek. És azt hiszem, hogy ez a többségnek tetszik.
Lyon
2008. 01. 28. - 12:31
ez igazSmileySmileySmiley
Zed
Zed
2008. 01. 27. - 23:13
Én mondjuk megemlítettem volna azt is, hogy ma már tucatszám MMO van a piacon. (Lineage I-II, Ultima Online, Lord of the rings, Tabula Rasa és a kedvencem, ami a legjobb GUILD WARS) Nem annyira halott ez a biznisz, valamilyen szinten egy újfajta addikt függés (mint anno a cigaretta, ma a drogok stb.), amit úgyanígy ki is használnak az üzletemberek. Mindenki saját igénye szerint játszik, én mondjuk megoldásként szigorított korhatárt hoznék fel. Pl. csak 17 éven felülieknek (elviekben a WoW is Teen kategóriás). Kíváncsi lennék, hogy a 10 millió WoW gamerbõl hány az, aki 17 éven aluli? Legalább a fele. Smiley
Sony500
2008. 01. 26. - 12:37

neumark: pontosan. ;)

 

A 9M wow-játékosból kb 1M magyar, 7M kínai goldfarmer, a maradék pedig a világ különbözõ tájain él... Smiley

neumark
2008. 01. 25. - 23:58
Nos igen! A pribléma nem is annyira a játékokkal van, hanem inkább az emberekkel akik nem tudnak élni velük. Ugyanez vonatkozik az alkoholra meg úgy általában minden dologra ami függõséget okozhat ha túlzásba visz õket az ember. Tudni kell élni velük. A magyar emberek többségének sajnos ez nem megy
Tibiking
2008. 01. 25. - 19:09

A függõségrõl csak anyit mondanék(személyes tapasztalat ja és nem wow Smiley): van egy osztálytársam, régen DJ-lkedett, elég jól nyomta a végén már Sopronba is meghívták, élvezte szerette csinálni(nos ebbe nem õrült bele, egyszerûen szerette)! A baj ott kezdõdött, hogy mivel 16 éves, más is érdekelte mint a DJ-lkedés! Kipróbálta a Cod2-t... Na itt kezdõdött az olyan szintû leépülés, hogy..... a lényeg hogy az iskolában üvöltözött hogy lerakja a bombát, megöli az ellent stb. és ami a legszörnyûbb ezt mind komolyan is gondolta... Elhagyta a Dj-lkedést, nem járt buliba többet, szilveszterkor egész éjjel Codozott..... Szal szép mai szóval über kocka lett! Smiley Na de ez egyáltalán nem vicces... Az ember már kikészült tõle, egyszerûen megõrjítette egy játék... Szal szerény véleményem, lehet játszani, de arra figyeljünk hogy a józan eszünket el ne vesszük! Aztán a WoW-ról is tudnék mesélni... van egy gyerek aki egész nap WoWozik, az mp3-jában a wow zenéje szól, és warcraft könyvet olvas..... na ilyet nem is hallotatok igaz? xD De a kockaságról nem csak a gamek tehetnek hanem az ember is aki játszik.... emberek ez csak játék! Smiley

UI: a DJ gyerek kezd kigyógyulni! Hála a jó IstennekSmiley Smiley 

diphis
2008. 01. 22. - 13:41

Sony, mennyi ideig játszottál tört szervereken, hogy így ismered õket? És eredetin mennyi ideig játszottál, hogy ismered a játékosokat? Smiley

PipAt: ennyi erõvel minden lehet utánzat, a levegõ vétel is, azt is több ember "veszi", a játékot is több ember játsza (sõt, néha 1-nél több ember is szokott ülni a buszon :P ). 

Sony500
2008. 01. 21. - 16:13

KiB: én értem, mire gondolsz, bár nem teljesen értek egyet vele. Smiley

Sokat nem érünk vele, ha a játékosok a warcraft "wilágán" belül óriási szociális fejlõdésen esnek át (amit egyébként kétlek, mert azért na), ha közben a való életben ezzel egyidõben szociális visszafejlõdés történik. Márpedig a játékosok 90%-ával ez lesz sajnos.

 

Más: a legrosszabb az, amikor valaki tört szerveren játszik, és nincs gc-hez hasonló "visszatartó" erõ, ami (vagy aminek hiánya) megakadályozná a korlátlan, egész napos (hónapos, éves) játékot. 

PipAt
2008. 01. 21. - 15:06
nem szeretem a wow-ot Gyu utánzat
KiB
KiB
2008. 01. 20. - 16:44

sziasztok

nem olvastam vegig az osszes hsz-t, de egy valamit azert leirok (ha mar megtettek elottem srySmiley )

en mar az elejetol fogja wowozok, es inkabb a casual "kategoriaba" tartozok (munka, csalad)

azontul hogy a wow tul sok szellemi fejlodest nem ad(hat), hiszen megiscsak 1 jatek, 1 dologban hihetetlenul hasznos, ez pedig a szocialis fejlodes

rengeteg fele ember jatsza, telleg a 15 evesektol a 40-50 eves csaladapakig,

nagyon sokat lehet tanulni a jatekbol arrol, hogy milyen is az emberi termeszet,

talalkoztam mar nagyon rendes, becsuletes, es a vegletegig leggusztustalabb emberekkel is, nagyon jol meg lehet tanulni, hogy hogyan kell az ilyen emberekkel "kozlekedni", beszelgetni, viselkedni

es aki a "kinti" vilagbanSmiley gusztustalan, azt nem igazan szeretik a nepek, na ez tt is igaz

na, lehet neha nem volt tul ertheto amit irtam, ezert sry, de remelem a lenyeget erti mindenki 

KiB
KiB
2008. 01. 20. - 12:05

sziasztok

nem olvastam vegig az osszes hsz-t, de egy valamit azert leirok (ha mar megtettek elottem srySmiley )

en mar az elejetol fogja wowozok, es inkabb a casual "kategoriaba" tartozok (munka, csalad)

azontul hogy a wow tul sok szellemi fejlodest nem ad(hat), hiszen megiscsak 1 jatek, 1 dologban hihetetlenul hasznos, ez pedig a szocialis fejlodes

rengeteg fele ember jatsza, telleg a 15 evesektol a 40-50 eves csaladapakig,

nagyon sokat lehet tanulni a jatekbol arrol, hogy milyen is az emberi termeszet,

talalkoztam mar nagyon rendes, becsuletes, es a vegletegig leggusztustalabb emberekkel is, nagyon jol meg lehet tanulni, hogy hogyan kell az ilyen emberekkel "kozlekedni", beszelgetni, viselkedni

es aki a "kinti" vilagbanSmiley gusztustalan, azt nem igazan szeretik a nepek, na ez tt is igaz

na, lehet neha nem volt tul ertheto amit irtam, ezert sry, de remelem a lenyeget erti mindenki 

KiB
KiB
2008. 01. 20. - 09:12

sziasztok

nem olvastam vegig az osszes hsz-t, de egy valamit azert leirok (ha mar megtettek elottem srySmiley )

en mar az elejetol fogja wowozok, es inkabb a casual "kategoriaba" tartozok (munka, csalad)

azontul hogy a wow tul sok szellemi fejlodest nem ad(hat), hiszen megiscsak 1 jatek, 1 dologban hihetetlenul hasznos, ez pedig a szocialis fejlodes

rengeteg fele ember jatsza, telleg a 15 evesektol a 40-50 eves csaladapakig,

nagyon sokat lehet tanulni a jatekbol arrol, hogy milyen is az emberi termeszet,

talalkoztam mar nagyon rendes, becsuletes, es a vegletegig leggusztustalabb emberekkel is, nagyon jol meg lehet tanulni, hogy hogyan kell az ilyen emberekkel "kozlekedni", beszelgetni, viselkedni

es aki a "kinti" vilagbanSmiley gusztustalan, azt nem igazan szeretik a nepek, na ez tt is igaz

na, lehet neha nem volt tul ertheto amit irtam, ezert sry, de remelem a lenyeget erti mindenki 

Semin
2008. 01. 17. - 19:12

Olvasgattam a hozzászólásokat és 1 valami szemet szúrt. (Na jó több valami Smiley)

Sony500 : Én Kb 2 éve MMO -t játszom(Nem WoW, Lineage 2 de dettó.), és csak elõnyöket, hátrányokat nem tapasztaltam. A fenti szöveg alapján HC kategóriába tartozom (6-7 óra naponta). Ez idõ alatt az angol tudásom kb a 100x-osára nõtt hiszen rá vagyok kényszerülve. A baráti köröm kibõvült, az ország másik végébõl, sõt meg külföldrõl is ismertem meg nagyon nagyon rendes emberkéket. A napi kapcsolat ismeretséget, majd jónéhány személyes találkozás után barátságokat eredményezett. Sõt... Itt ismertem meg azt a lányt aki mai napig a párom. Ezek mellett végzem az egytemet, járok sörözni a haverokkal, és nézek filmeket is! Smiley (Ami kimaradt a napjaimból a bugyuta pilotika, elcsépelt értéktelen, agyonismételt Tv mûsor.) 

 " Meg amikor már egész nap errõl (és csak errõl) beszél, az is durva. Aki megnéz egy filmet, vagy elolvas egy könyvet, az nem arról fog beszélni egész nap. Ez a különbség. Például olyan sosem hangzik el a környezetemben, hogy "én már a 220. oldalon járok". Van helyette "már 62-es vagyok, csak kell még 10k xp". "

 Annak idején emléxem hasonló dolgok mentek az osztályban a Fallout, UFO, vagy akár a M.A.G.U.S. partyk után. Arról beszél az ember ami fontos neki, ami érdekli. (szerintem)....

Más:

MMO (RPG) : Ennek a mûfajnak a klasszikus RPG -hez már nemsok, vagy semmi köze nincs. Aki Rpg-t játszik próbálja beleélni az adott karakterbe magát. Felvenni az álltala elképzelt beszédstílust, lereagálni egy helyzetet. A mai MMO-kban inkább saját magukat személyesítik meg a játékosok, nemtörõdve azzal , hogy az adott karakter a világ történelme szerint hogyan reagálna le egy-egy szituációt. 10 év Mágus mesélése után nekem nagy csalódás volt az L2, WoW stb. hozzáállás. De nem a játékosokkal, mint inkább az én elvárásaimmal volt a probléma Smiley 

Uhh ez hosszú lett bocsi. 

Sony500
2008. 01. 17. - 18:35

És ráadásul még csúnya is...

http://images.google.com/images?q=world+of+warcraft+screenshot 

Nezumi86
2008. 01. 17. - 16:25

Én sem azt mondtam, hogy az a húzóerejük - na, azért ez félig igazcsak. ^^

Amúgy a Dio-ra is azt mondják, hogy RPG, holott köszönõviszonyban sincs vele. Mert lehet szintet lépni, multizni és kalandozni. Az RPG eléggé elcsépelt kifejezés lett, sajna. Smiley

diphis
2008. 01. 17. - 12:02

Offline RPG-k, amik természetesen rendelkeznek online lehetõséggel, de NEM az a játék húzóerejük. ^^

A játék attól még szerepjáték marad, hogy a játékosok nem szerepjátszanak még RP szervereken sem. 

Nezumi86
2008. 01. 17. - 11:20

"Halkan jegyezném még meg, hogy az alant említett RPG-k (Elder Scrolls III, BG, Fallout 2) mind OFFLINE RPG-k, ami teljesen más lehetõségeket jelent."

Én meg halkan jegyzem meg, hogy multiban is lehet õket nyomi (legalábbis a BG-t én nyomtam), sõt, egy ügyes kis progival online party is lehet belõle. Smiley

paradia
2008. 01. 17. - 04:30

akarmilyen batran mondod, attol nem lesz az. Smiley viszont tenyleg vannak benne rpg elemek (bar ezen az alapon minden szintlepos/fejlodos jatek az lenne ugye?) es magat a rendszert is felkeszitettek a szerepjatekra (pl. egyedi emotionok lehetosege). ettol fuggetlenul a jatekosok magasrol tesznek erre es innentol had ne nevezzuk mar szerepjateknak. lehetne annak jatszani, de nem ez van.

szemelyes tapasztalat alapjan: a legregebbi rp szerveren masfel ev alatt kb. 100 olyan karakterrel (nem jatekossal!) talalkoztam, akikben egyaltalan megvolt a hajlandosag, vagy a szandek, hogy megprobaljon azonosulni a vilaggal, karakterrel. es ekkoriban csak egy rp(nek) mondott szerver volt, tehat (elvben) minden szerepjatekos probalt itt jatszani. utanaszamolva azt kell mondanom: a jatekosok leheletnyivel tobb, mint nulla szazaleka szerepjatekozik.

 

attol, mert taktikusan, osszhangban, stb. (kell) csinal(n)od, meg h&s marad, max nem tesszuk ele az agyatlant. ;)

diphis
2008. 01. 16. - 23:55

A WoW szerepjátéknak bátran nevezhetõ, amit most nem fejtenék ki, lévén késõ van és majd elalszok. Smiley
A hack 'n' slash elnevezés szerintem helytelen, mert az úgy nevezett instance-ok (csakis egy csoport számára elkülönített, nehezített pályarész), és raidek (ua. mint az insta. csak több játékossal, nagyobb kihívással) másból sem áll, mint jó pár fõt kiválóan összehangolni, és az egy-egy erõsebb bossok (igen csak erõs ellenfelek) ellen különbözõ taktikát kell alkalmazni.
Dici: a PvP részre (játékos játékos ellen) utalhattál az egyik soroddal ("A wowban az a jó játékos, aki magasabb szintû és jól el tudja gyepálni a kisebbeket"). Amit leirtál (a nagy leöli a kicsit) teljes mértékben elvetendõ a játékban, hisz a kisebb szintû játékélményének a rovására megy, aminek szinte senki sem örül, és nem is honorálja.
A különbözõ kasztok mind másban erõsek, fontos, hogy okosan használjuk, rájöjjünk ellenfelünk és kasztjának gyengéjére (nem arra, gondolok, hogy nincs rajta epic helm akkor a fejét üssük). A PvP rész (már amikor egyensúlyban van, mert a kedves játékosok néha kibillentik a fair play mérlegét) mondhatni, hogy taktikus.
Halkan jegyezném még meg, hogy az alant említett RPG-k (Elder Scrolls III, BG, Fallout 2) mind OFFLINE RPG-k, ami teljesen más lehetõségeket jelent.

Nem állítom, hogy WoWban valaki halálosan le/elfárasztja elméjét, de használatban van, és nem csak öl, öl, öl, (kivéve amikor már nem sok kell a szintlépéshez, nincs a közelben quest, akkor csak öl, öl, és öl. Smiley). 

Druzsba
Druzsba
Moderátor
2008. 01. 16. - 21:21

A WoW-nak annyi köze van az RPG-khez, mint mondjuk a Crysisnak. A WoW Hack and Slash, csak lustaságból mondják, hogy szerepjáték.

Egyébként a Morrowindben mikor kell gondolkozni? Csak menni kell a térképen a nyíl után és tápolni...

A függõségrõl meg csak annyit, hogy az ilyesmire hajlamos embereknek tök mindegy mire állnak rá, herka vagy WoW, szinte mindegy egy ilyen lelki alkatnak. Mondjuk a WoW-hoz könyebb hozzájutni és olcsóbb. Smiley 

Dici
2008. 01. 16. - 20:29

Egyetértek Sony-val.Szerintem az egész wow dolog arról szól, hogy a Blizzard csinált egy középszar könnyen emészthetõ rpg-t hogy ebbõl kurvasok pénzt zsebeljen be, ami mit mondjak be is jött.De hát kérem mi ez az rpg egy Morrowindhez, Baldur's Gate-hez  vagy  Fallout 2-höz képest?

Nem egy embertõl hallottam, hogy "A Morrownid szar mert túl sokat kell benne gondolkodni".A wow meg pont az ellenkezõjérõl szól...megölök ennyi meg ennyi ellenfelet ennyi meg ennyi xp-ért meg valami jó cuccért és akkor boldog vagyok...A wowban az a jó játékos, aki magasabb szintû és jól el tudja gyepálni a kisebbeket, és nem az aki taktikusabb.

Csak elmodtam a véleményem, ha szeretitek a wow-ot nyugodtan játsszátok, én maradok az olvsásnál, vagy az igényesebb szerepjátékoknál... 

Panyi
Panyi
Vezető szerkesztő
2008. 01. 14. - 18:25
Látoma sötét oldal kapuját... A WoW és a GoogleSmiley

A magyar játékfordítók céhének pápája.

grim
2008. 01. 14. - 18:13
Szerintem ez így hülyeség, hogy a WoW káros az emberre. Na persze, hosszútávon mindenképp, de attól még nem kell elítélni. Én se vagyok annak a híve, hogy toljuk egész nap, hajnaltól hajnalig, de azt se szeretem, mint amikor a nõvérem szólogat be, mert régen a barátja is nagy WoW-os volt, emiatt adódtak problémák. Azt viszont el kell ismerni: ne a játék, könyv, TV irányítsa az életed. Ne emiatt keljen fel az ember. Sajnos ezt néha nekem sem sikerül betartani, van, hogy másra se tudok gondolni, mint az aktuális témûra..
Nezumi86
2008. 01. 14. - 16:55

Már megint bekómált egy 15 éves srác WoW-ozás alatt (függõ volt a srác, mint a tigrisszem a nyakamon). Szal lehet a WoW-ot gyûlölni, utálni, de ne feledje senki, hogy a játék nem mondja azt, legyél függõ; erre az útra csak a gyenge akaraterejû emberek lépnek (én sem vagyok függõ viszonyban egyik kedvenc játékommal sem, pedig egy Civ-vel és némi élelemmel+itókával egész jól el lehet már hajnalizni Smiley). Nekik segíteni kell, de nem tiltással, hanem fegyelemmel. De persze lehet, hogy az én meglátásom a "rossz" Smiley, de ettõl még a jelenség megmarad!

 

Ellenerõ: nyugi, arról beszélsz a haverokkal, amirõl akartok, most nem lesz egyikõtök sem kevesebb, hogy egy szgépes játékról beszéltek. Az még nem beteges, szerintem, elvégre az jó, ha arról beszél az ember, amit szeret - az viszont azért nem ohne mindegy, hogy 3 óra foci, vagy 3 óra gépezés, mert elõbbi esetben mozogsz, ami jó hatással van a szervezetedre, utóbbinak pedig max. a zsírpárnák örülnek. Smiley

Druzsba
Druzsba
Moderátor
2008. 01. 14. - 16:07
Sony: Te egy igazi romantikus idealista vagy... Smiley Há', mé' érdekel Téged, hogy ki mivel teszi tönkre (szerinted) az életét? Nem tök mindegy? Én mindig azt mondom, hogy legyen csak sok hülye a világon, annál okosabb vagyok az átlaghoz képest. Smiley
Sony500
2008. 01. 14. - 15:55

Panyi: az iPod nanok gyárilag el vannak kúrva például. Szoftverileg. Tudom, mert az egyik ismerõsömnek is ilyenje van. ahogy rádugod a gépre, kifagy a windows és az ipod is. Meg az a magyar kezelõfelület... "kérem ne vesse ki" "mostmár bonthat". istenem. Az is micsoda dolog, hogy nem tudsz zenét felrakni, csak egy gépen. Meg hogy leszedni róla csak a delete gombbal lehet. Egy mezei mp4 lejátszó többet tud ezeknél az ájpodoknál.

 

Ellenerõ: ha nem gondolnád, hogy beteges amit csinálsz, nem kommentálnál ilyeneket. ,,Már bocsánat." Ha úgy gondolod, hogy normális szint alatt tudod tartani a függõségedet, akkor miért mentegetõzöl?

És ha az osztálytársad kitalálja, hogy milyen jó móka késekkel zsonglõrködni, akkor te is fogsz? És mondd csak, szoktatok másról is beszélgetni az osztálytársaddal? Autók, csajok, háziállatok, rajzolás, festés, focizás, zenei stílusok, ételek? Hmm?

Ennyit szerettem volna mondani (kérdezni). 

neumark
2008. 01. 13. - 22:38
Na hát pontosan erre próbáltam rávilágítani. Akkor ezek szerint mégsem telljesen hiába irogatok be a fórumokba!
Nezumi86
2008. 01. 13. - 19:54
neumark: igen, mindkettõ szórakozást nyújt, de teljesen más formában! Nem lehet eldönteni, melyik a jobb, ami amúgy is szubjektív dolog. Attól még, hogy naponta pl. 3 órát játszom, még olvasni is kell(het), mivel a játék nem tudja kielégíteni az olvasás okozta igényeket.
Ellenerõ
2008. 01. 13. - 17:41

Nah én a köcsög beteges casual most kiállok magamért, Sony már bocsánat de az mivel jobb, hogy ha a nap 24 órájából 3-at itt töltesz az oldalon, és írogatsz marhaságokat, vagy a suli után 3 órát focizol ?Én ezt a  3 óra írogatást / focizást játékkal töltöm, ennyi a különbség. És nemértek abban sem egyet, hogy beteges... Én ezt szeretem és ha az oszt. társam is ezt szereti akkor miért ne beszélhetnénk róla?

 

Panyi
Panyi
Vezető szerkesztő
2008. 01. 13. - 17:34
Ami pedig az iPodot illeti, szerintem nem szar. Az egyetlen olyan MP3 lejátszóm, ami több mint egy éve megvan és nem ment még egyszer sem tönkre... lekopogom... valamint nem kellett egy csomó elemet vennem és normálisan bírja a szuflát. Nem azért vettem meg, mert trendi, hanem mert nagyon sok jót hallottam felõle és ez nagyon így van. Megbízható, egyszerû és jó!

A magyar játékfordítók céhének pápája.

neumark
2008. 01. 13. - 17:32
Nem hiszem hogy telljesen értelmetlen lenne az összehasonlítás, mert hát mindkettõ szórakozás célját szolgálja. A könyv is meg a játék is. Onnantól viszont tényleg értelmét veszíti a mérlegelés, ha a morális érték jön szóba, mert hát olyan a gameknek nem nagyon van. Bár így belegondolva volt egy-két olyan játék ami nagy hatással volt a gondolataimra.
Nezumi86
2008. 01. 13. - 16:35

Bevallom õszintén, életemben nem játszottam a WOW-val, de nem is sajnálom. Egyszerûen nem vonz a játék. Aki pedig emiatt elítél, az csak saját magát minõsíti, és én csak örülhetek, hogy nem kell vele szóbaállnom. Aki meg szereti, az játszon vele nyugodtan, csak ne feledje el, hogy az csak egy játék. S ez minden (fõleg addiktív) játékra vonatkozik a CS-tõl kezdve a Quake-en át a Hello Kitty Roller Rescue-ig bezárólag. Smiley

Hogy valami értelmeset is szóljak, pl. a könyves témához: egy játékot annyira lehet csak hasonlítani egy könyvhöz, mint egy filmet. Vagy mondhatnám úgy is, hogy a kutyát a macskához, a vidámparkot a Marshoz, illetve az 5='a' (direkt az aposztróf, mert nem változó, hanem karakter!). Teljesen más kategóriába tartoznak, értelmetlen összehasonlítani õket.

neumark
2008. 01. 13. - 15:58
Ok. Értem. thx
diphis
2008. 01. 13. - 15:53
Pontosan nem tudom, de ha nem tévedek akkor azért, mert a szerveren vannak tárolva a szöveg fájlok, ezért is vannak német, francia, stb. nyelvû szerverek.
neumark
2008. 01. 13. - 14:23
Egyébként még mindig nem tudom: A WoW-hoz milyen okból nem készült sose magyarítás?
neumark
2008. 01. 13. - 14:18

diphis:

Nem vagyok Rejtõ Jenõ fanatikus. Egyetlen könyvét olvastam csak. Nem arról beszéltem hogy a wow-ot ne tekintsük egyenrangúnak a Rejtõ-könyvekkel, hanem arról hogy ne tekintsük egyenrangúnak a szépirodalommal. Általánosságban beszéltem. Felhozhattad volna Rowlingot, Tolkient, Zahnt, akármelyik neves írót, akkor is ezt mondtam volna.

Netm@n-dEck:
Remélem nem rám gondoltál akkor amikor ezt mondtad:"Nem értem az emberek elvakultságát, akik nem WoW-oznak olyan szinten elítélik és fikázzák a játékot, mintha istenkáromlás lenne...."
Hangsúlyozom hogy nem fikázom és még csak el sem ítélem a wow-ot. Én is játszok neten(CoD, JA).
Azt mondtam hogy hiba ezeket a játékokat ugyanolyan értékesnek tartani, mint egy szépirodalmi alkotást. Legyen az Rejtõ, Tolkien, Mikszáth, Stendhal vagy még sorolhatnám.

diphis
2008. 01. 13. - 10:36

Neumark:
"Rejtõ Jenõ fanatikusok ne háborodjanak fel az abszurd hasonlaton" - direkt ezért irtam oda, mert tudtam, hogy rendkívül erõs volt felhozni Rejtõt, de õt legalább szinte minden magyar ismeri, nem úgy mint pl. J. K. Rowlingot, J. R. R. Tolkien-t, Timothy Zahn és még legalább ennyire híres írókat akiket jómagam sem ismerek.

Sony:

A rövid kis párbeszédre annyit kell mondanom, hogy az ilyen emberek mindig is lesznek, csak a WoWot kell lecserélniük másra (autó, ház, atommeghajtú fûnyíró-borotva, stb).

"...ezzel a szarral játszani..." - légyszíves az ilyenektõl kiméld hozzászólásaid (annak ellenére, hogy tudom mennyire nem csíped a WoWot).

"...gyakorlatilag egész nap ezt a játékot buzizza, mondjuk tanulás helyett is..." - ha nem azzal játszik egész nap, talál más módját annak, hogy lekösse magát, és lehet, hogy nem wowozik, de nem tanul akkor sem.
Az, hogy divattá vált, kezd nekem is feltünni, és borzasztóan sajnálom, hogy ennek áldozatául esett ez a játék. 

Sony500
2008. 01. 13. - 09:05

diphis:

"-Te wowozol?

- Nem.

- Akkor egy szar vagy." - nem ritkák az ilyen párbeszédek mind a valóságban, mind a fórumokon.

 

Mindenki tudja, hogy az iPod egy nagy szar, de mégis viszik, mint a cukrot. És mit gondolsz, miért? Mert "trendi". A wow is trendi sajnos, és nagyon sokan csak azért kezdtek el ezzel a szarral játszani, mert az õket körülvevõ emberek gyakorlatilag rákényszerítik õket.

Ugyan nem engem kellene zavarnia, de a legtöbb diák, aki elkezd játszani vele (akiket ismerek, azokról szól az elkövetkezendõ bekezdés), gyakorlatilag egész nap ezt a játékot buzizza, mondjuk tanulás helyett is. Én meg látom, hogy a tanulmányi átlaga már 2-2,2 között ingadozik. Persze van ellenpélda is, én kapásból két ilyen embert ismerek. De ez nagyon rossz arány. Ebbe azért annyira nem akarnék beleszólni, csak gondoltam, megemlítem.  

 

http://www.youtube.com/watch?v=CElLxvRJjI4 

Panyi
Panyi
Vezető szerkesztő
2008. 01. 13. - 08:47
Akkor én is beszólok! WoWoztam és simán megérte azt a pénzt vefeketetni a a legális módba. Igaz, mivel nekem sok más dolgom van, így nincsen idõm mondjuk leülni 2-3 órára wowozni és a játék milyensége miatt ennyi idõ kell, így inkább én Team Fortress 2 vel játszom vagy olyan játékkal, ami rövid idõn belül is szórakoztat és utána mehetek aludni. Mer ugye WoWba be tudok menni, mondjuk egy órára, de még ott kell maradni kettõre, mert beleviott a játék egy instancébe vagy egy undergroundba, szóval az ilyen, amire nekem nincsen idõm. Majd talán nyáron...

A magyar játékfordítók céhének pápája.

Wicktor89
Wicktor89
Senior fordító
2008. 01. 13. - 06:35
Nem értem az emberek elvakultságát, akik nem WoW-oznak olyan szinten elítélik és fikázzák a játékot, mintha istenkáromlás lenne. Sajnos az a 8-9 millió játékos kevés ha a többi 5,4 milliárd ember a játék ellen van.
neumark
2008. 01. 13. - 02:57
Lehet szeretni a WoWot. De azért ne emeljük már fel az irodalom kúlturális szintjére. Egy videójáték sem érdemli ezt meg.
neumark
2008. 01. 13. - 02:55

Igen Druzsba a téma telljes mértékben érdekes.
Diphis én nem vagyok Wowos. Tudod mér? Azért mert akik barátaim azok lettek azok ezen kívül már semmirõl sem hajlandóak beszélgetni.(visszautalva ezzel kicsit Sony 500 legelsõ kommentjére) Én nem akarok ilyenné válni. Attól függetlenül elismerem a játékot hogy kiváló miliõ, mert amikor a haveromnál kipróbáltam azért láttam amit láttam. Tényleg jó.

A kérdésedre válaszolva: Nem azt mondtam hogy telljesen hzülyeség amit mondtál. Egy mondat hülyeség belõle:
"...Miért lenne különb a WoW, mint egy P. Howard-sorozat például..."
Te is nagyon jól tudod hogy a kettõt nem lehet egy lapon említeni. Az olvasás okosít, új ismereteket ad, a WoW..............nem. 

Druzsba
Druzsba
Moderátor
2008. 01. 12. - 23:26

takysoft: Az MP archívumában találsz film- és könyvkritikát is, sõt cikkíráshoz tanácsokat. diphisnek - szerintem -  esze ágában sem volt a játék magyarításáról írni, inkább egy érdekes témátról értekezett. Ha megnézed az írás színkódját, látod, hogy szürke, vagyis a Közösséget érintõ kérdés. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy a 19. hozzászólás, ami majdnem több, mint a másik négy látható cikkhez érkezett kommentár.  Ha nem is értesz egyet, amihez minden jogod megvan, be kell, hogy lásd a téma érdekli a látogatókat.

diphis
2008. 01. 12. - 21:46

Bocs UV, a válaszod sajnos lemaradt. Íme:

A boszorkányokat tudtommal igen keményen üldözték, akit "csak" megvádoltak azt elégedték. A rock 'n' rollt meg mint a Sátán mûvét emlegették. Nem a "r'n'r-boyok"-ra próbáltam utalni, hanem arra, ahogy rájuk néztek, és amit róluk gondoltak régen.

diphis
2008. 01. 12. - 21:41

Akkor sorjában.

takysoft: Hány embert halt bele a WoWba? És hány embert halt bele a drogba? Na ugye.

Igen, az ég zöld, a fû kék, de vannak akik ezt nem értik (ahogy Te is említetted ;) ), hiszen a média által alkotnak véleményt 1-1 dologról, így akár teljesen alaptalan dolgokat állíthatnak az adott játékokról. Ezért gondoltam, hogy halkan megemlítem.
Igen, magyaritasok.hu-ra került. Ez tény és való. Lentebb ajánlom Druzsba hozzászólását. (Ha visszább olvasol, netán ellátogatsz a blogomra, akkor láthatod, hogy ugyanúgy foglalkozok mind magyarítás, mind játék leírásról.)

Sony500: A WoW sokkalta összetettebb, mint azt az átlag játékos hinné: ahogy említettem egy zseniális történet, egy kiváló miliõ, és a tömegek óriási látványa és hangulata található meg benne. Miért kéne szellemi értéket képviselnie? A WoW szórakoztatásra lett kitalálva, nem Einsteini szintû gondolatok megosztására.

Neumark: Miért gondolod úgy, hogy elvakult kijelentés és hülyeség amit mondtam? Kiváncsi vagyok a véleményedre. Smiley
Én már úgy "nõttem fel" (igen erõs túlzás, 14 éves koromig nem is volt szgépem), hogy olvastam, tévéztem, szgépeztem. A tévé unalmas, ismétli önmagát és ahogy takysoft is említette, a média próbálja irányítani a nézõket. De egy könyv, ha tetszik, akkor újra és újra elõveszem, elolvasom és SZÓRAKOZOK! Ha egy játék tetszik, akkora újra és újra elõveszem, játszok és SZÓRAKOZOK! (Persze, oké, játék közben nem használom a képzelõerõmet a különbözõ karakterek, helyszínek, stb. elképzeléséhez, de EGYES (hangsúlyozom, EGYES) játékokban legalább annyit használom a kis tök fejem. Smiley

neumark
2008. 01. 12. - 21:01
Ne .asztassátok már diphist. A cikk alapvetõen jó. Igaza van hogy ha sok hulladék film nincs nincs betiltva és simán elfogadottak, akkor ezek a játékok ellen jogilag senkinek nem lehet egy szava sem. De azért szerintem is erõsen elvakult kijelentés a WoW-ot meg akármilyen videójátékot mondjuk egy értékes könyvvel egy lapon emlegetni. Az meg hogy nem is különb nála már végképp hülyeség.
UV
UV
2008. 01. 12. - 20:59

boszorkányégetés - r'n'r párhuzam? elég érdekes. a boszorkányokat csak megvádolták a r'n'r-boyok meg tolták ezerrel az életérzést.

"a rock and roll egy állat

veszélyesebb nálad"

Sony500
2008. 01. 12. - 20:44

diphis: ja, és azt meg tudod mondani, hogy egy wow-szintû játék milyen kulturális és szellemi értékeket képvisel? És egy könyv vagy egy jó film?

 

A legtöbb függõséget okozó dolgot betiltják, vagy korlátozzák a terjesztését. Ezt a vackot nem kellene betiltani? Smiley Na majd írok egy emailt Jack Thompsonnak! Smiley

 

Neumark: ja, valami olyasmi. Aki már kicsengette a pénzt öt év wow-ért, az akkor játsszon, de a sok crackelt szerveren játszók egy részére talán lehet hatni. 

takysoft
2008. 01. 12. - 20:40

diphis: és aki drogozik? ott az az átlagember a hibás? akkor miért tilos?

elmondom. a nagy koponyák rájöttek arra(bár kimondani nem merik), hogy az átlagember hülye. ha nem irányítod és kontrolálod minden lépését, akkor nem tudod megvédeni önmagától. (ez igaz, lásd média... ott is irányítás megy, de az legális, mert hasznot hoz.(vegyél omo mósóport, ilyenek).)

1 hozzászólás, és 1 kérdés:
-hozzászólás: amiket itt leírtál... hát nem éppen pszichológiai áttörések. ezek egyszerû tények, mint pl kék az és, és zöld a fû. hosszú, öszeszedett, de nem szól semmirõl. ha cikket írsz, akkor adj több választ a miértekre(pl miért kék az ég, és a fû miért zöld, ilyenek) ez az én véleményem persze
-kérdés: hogy kerül ide ez a cikk? mármint... Minigun cikkjeit szoktam cikizni, hogy túl sokat foglalkozik a játékkal, é azt is pontozza a magyarítás minõsége helyett... de ebben szó nincs a magyarításról... sõt! még magyarítása sincs a játénak(bár néhány tört szerveren a kezdõvárosok küldetési le vannak fordítva)... szoval mit keres az a magyaritasok.hu-n?

neumark
2008. 01. 12. - 20:19
Egy kérdés:

A WoW-hoz miért nem készült magyarítás sosem?
diphis
2008. 01. 12. - 19:52

Minigun: az egy kérdés, igen, csak sajnos a kérdõjel ponttá amortizálódott (elirtam, na:P)

Amúgy Sony, a felhasználó a hibás, nem a játék, így a játékost birálod, amihez tudtommal nem sok joga van egy átlag embernek. Smiley Mellesleg ha õk a barátaid fogad el olyannak amilyenek, ha nem akkor meg miért izgat? ^^

neumark
2008. 01. 12. - 18:54
Azért hangoztatja mert bítik az emberi értelemben, hogy lehet õket jobb belátásra bírni.
neumark
2008. 01. 12. - 18:53
Azért hangoztatja mert bítik az emberi értelemben, hogy lehet õket jobb belátásra bírni.
Sony500
2008. 01. 12. - 18:45

De nem tudok szemet hunyni felette...

 

Javaslom megnézésre mindenkinek a South Park "Make Love not Warcraft" címû részét. 

Druzsba
Druzsba
Moderátor
2008. 01. 12. - 18:21

Én javaslotam diphisnek, hogy tegye közzé itt is az írását tekintve, hogy jó cikk és érdekes a téma is. Köszönjük!

Sony: Attól még, hogy Te tudod (gondolod) hogy az a magatartás
beteges, minek hangoztatni? 1. Nem fogják miattad abbahagyni.
2. Szarul fogják magukat érezni tõle. 3. Jól megutálnak.  

Minigun
2008. 01. 12. - 18:07

Miért más a hozzáállás a számítógépes játékokhoz, fõleg a manapság (pontosabban 2-3 éve) divatba jövõ MMORPG-khez.

Ez egy kérdés, nem?

Amúgy jó cikk lett, érdekes, de mi köze az MP-hez? Smiley

diphis
2008. 01. 12. - 18:02
Sony, semmivel nem betegesebb, mintha valaki egész nap xy könyvérõl, xy címû filmrõl beszél, vagy hogy xy gépet vett. Nem mellesleg a WoWról igenis rengeteget lehet beszélni, mégpedig a rengeteg lehetõség miatt, a kiváló (hihetetlen ugye, mert nincs az arcunkba vágva a történet és ami hiányzik a tört szerverekrõl!!) történet miatt van oka az embernek beszélni róla. Amúgy amikor egy jó könyvet elolvasok, képes vagyok napokig arról beszélni :P akárcsak a Hõsökrõl. Smiley
Ellenerõ
2008. 01. 12. - 17:28
Sony 500 engem mindennap b*szogatnak a suilban hogy kocka, aztán kérdezik h "a walocknál mire való a  siphon life??" és utána van pofájuk aztmondani, hogy én hoztam fel a témát....
Ellenerõ
2008. 01. 12. - 17:27
a cikk szerint én hétközben casual hétvégen meg casualkocka vagyokSmiley
Sony500
2008. 01. 12. - 17:23

Mondjuk amikor valaki reggel hatkor kel, hogy még iskola elõtt tudjon másfél órát wowozni, illetve ugyanezen okokból kifolyólag hajnalig fenn van, az már nem csak beteges, hanem káros is...

 

Meg amikor már egész nap errõl (és csak errõl) beszél, az is durva. Aki megnéz egy filmet, vagy elolvas egy könyvet, az nem arról fog beszélni egész nap. Ez a különbség. Például olyan sosem hangzik el a környezetemben, hogy "én már a 220. oldalon járok". Van helyette "már 62-es vagyok, csak kell még 10k xp".

 

Képzelj el négy gimnazistát, akik ott állnak a tornaterem sarkában, és a mindenféle staffokról, meg questekrõl beszélnek, amíg a többiek kosárlabdáznak.

 

Hangoztatom is minden nap, hogy ez beteges, hidd el. 

Vilinet
2008. 01. 12. - 17:06

Hello
Így belegondolva valóban megéri játszani vele.
Amúgy a jó lett a cikk.

World of Warcraft
Fejlesztő:
Blizzard Entertainment
Kiadó:
Blizzard Entertainment
Megjelenés:
2004. november. 23.
Játékmotor:
Nem ismert
hirdetés
Legújabb letöltések
Chants of Sennaar
A Chants of Sennaar játék fordítása.
| 159.62 MB | 2024. 04. 23. | bembee, mmatyas
To the Moon
A To The Moon fordítása. Legújabb, játékmotorfrissített steam-es verzióhoz igazítva. Köszönet érte noname06-nak!
| 35.19 MB | 2024. 04. 23. | jusplathemus, Lajti
To the Moon
A(z) To the Moon játék fordítása. Régi steames és gog-os verzióhoz való. Steam-en jobbkatt, Tulajdonságok, Béták, és itt a hosszú...
| 35.9 MB | 2024. 04. 22. | jusplathemus, Lajti
Chants of Sennaar
A Chants of Sennaar játék fordítása.
| 1.22 MB | 2024. 04. 20. | mmatyas
Dying Light 2: Stay Human
A fordítás jelenleg 80% körüli és teszteletlen.A vírusírtó jelezhet, de vírusmentes a telepítő.(A jelenlegi verzió, az eddigi fordítást tartalmazza. A...
| 7.69 MB | 2024. 04. 20. | Arzeen, Fehérváry Péter, NightVison, zotya0330
DiRT 3
A DiRT3 teljes szöveges magyarítása.
| 5.17 MB | 2024. 04. 20. | NightVison, EVM
Prodeus
A(z) Prodeus játék fordítása.Hibajelentés, technikai információ a discord szerverünkön. https://discord.gg/6MWQdKacRF
| 2.05 MB | 2024. 04. 20. | NightVison
Dead Island 2
A játék teljes szöveges fordítása.Tartalmazza a HAUS dlc fordítását is.A SOLA dlc fordítása folyamatban. Hibajelentés és információ: https://discord.gg/6MWQdKacRF
| 4.39 MB | 2024. 04. 19. | Arzeen, Ateszkoma, Fehérváry Péter, Frank Robin, gyurmi91, NightVison
Little Orpheus
A Little Orpheus játék fordítása.
| 38.82 MB | 2024. 04. 16. | Ateszkoma
Atomic Heart
Az Atomic Heart alapjáték, Annihilation Instinct és Trapped in Limbo DLC fordítása Steam és Gamepass verzióhoz.
| 4.35 MB | 2024. 04. 16. | Ateszkoma, Ragnar Vapeking, TelerianTales
Legfrissebb fórum bejegyzések
sziasztok!Farthest Frontier mágyarítást ha kicsomagolom és bemásolom a megadott helyre onnantól a játék nem működik. Magyarítás nélkül igen. Steam-es. Mi lehet a baj?
AlexWolf3X | 2024.04.25. - 01:00
Miért tűntek volna el? Ne beszéljünk már ekkora baromságokat megint. Ott van a Discord csoportjuk, nagyon szépen meg lehet kérdezni tőlük mindent ahelyett, hogy itt fröcsögünk a magyaritasok.hu-n. Igen, még a RDR2-t is.
591-24 | 2024.04.24. - 23:48
Szia! Eddig még senki sem jelezte, hogy elkezdte fordítani. Ha/Amikor ez megváltozik, akkor készül majd egy adatlap a játékhoz.
warg | 2024.04.24. - 17:52
Azért érdekelne, hogy ha az ember azt írja, hogy ne várjon egy évek óta húzódó magyarításra mikor a készítők is hónapok óta eltűntek az miféle fórum etikettbe ütközik?De ha ennyire nem lehet véleményt kifejezni akkor itt egy kérdés a keménykezű moderátornak: mi van a Red Dead Redemption 2 magyarítással?
MrDevil | 2024.04.24. - 17:10
Az nem olyan biztos... Nem látok benne semmi rációt hogy a MS a leépítések után ilyenre költött + arra sem hogy maga a ninja theory csinálta meg ezt a 27 nyelvet (pláne hogy az elsőben se voltak ezek és ennyi) Nehogy gépi legyen .. (mondjuk már elég jól tolja az...
Crytek | 2024.04.24. - 14:26
FB-n ezt találtam a 2024-es frissítésben:"Kingdome come: deriverenc 2024.1.17A készítők átnézése alatt van... hamarosan majd lehet magyar nyelvet is választani... Szövegkörnyezet 73532/844860 sor/szó de úgy lett ennyi kb 10000 sort kiszedtünk a készítőkkel..."
asmith | 2024.04.24. - 10:50