FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!
Jusplathemus egy újabb érdekes fordítással jelentkezett:
"A VA-11 Hall-A (Valhalla) egy visual novel, vagyis gyakorlatilag egy minimális játékmenettel rendelkező interaktív könyv, amiben a hangsúly a történeten, jelen esetben főként a karaktereken, a világon és a hangulaton van. A történet egy cyberpunk világban játszódik, főszereplőnk pedig egy nehéz sorsú város egy eldugott bárjában dolgozik pultosként. A "pixel art" stílusú, rendkívül igényes megjelenés, és a hozzá tökéletesen passzoló, önmagában is helytálló háttérzene együttesen nagyon erős hangulatot árasztva jeleníti meg a színes neonfényekben úszó éjjeli bárt.
A "játék" során az ide betérő karaktereknek szolgálunk fel különböző italokat, valamint a velük való különösen szórakoztató és remekül megírt párbeszédeken keresztül megismerjük a világot. Ezek a karakterek nem szuperképességekkel rendelkező, világmegmentő hősök, hanem teljesen hétköznapi egyének, akik elsősorban pihenés céljából térnek be a bárba; hogy egy jóízűt beszélgessenek valakivel egy ital elfogyasztása közben.
És ebben rejlik a VA-11 Hall-A erőssége. A felsorakoztatott karakterek egytől egyig érdekesek, nem a megszokott, már-már unalomig ismételt személyiségjegyekkel rendelkeznek. A különböző családi és társadalmi helyzetüknek, érdeklődésüknek, valamint tapasztalataiknak köszönhetően pedig kimondottan sokszínű képet kapunk a világról.
Minden rendelésnél lehetőségünk van kiválasztani az italt, amit (egy receptkönyv segítségével) ki akarunk keverni, és fel kívánunk szolgálni az adott vendégnek. Ez azt jelenti, hogy amennyiben úgy tartja kedvünk, akár az összes vendégnek adhatunk "rossz" italt, vagyis eltérőt attól, amit kért. Ezt a főszereplőnk pénztárcája bánja, ugyanis (mivel ő is hétköznapi ember, hétköznapi igényekkel) nem fogja tudni kifizetni a számlákat, a lakbért, vagy az éppen áhított dolgokat. Az italfelszolgálás szabadságát természetesen előnyünkre is fordíthatjuk, ha figyelünk a karakterek személyiségére és arra, amit mondanak. Egy esetben például rosszkedvűen tér be hozzánk egy visszatérő vendég, és nem közli pontosan, hogy mit kér, ránk bízva ezzel, hogy mit adunk neki; amennyiben emlékszünk rá, hogy mit mondott korábban, meglephetjük a kedvenc italával, neki pedig szemmel láthatóan nagyon jól fog esni a figyelmességünk.
A VA-11 Hall-A többek közt kinézetre is anime stílusú, ezért egyértelműen azoknak ajánlott, akik nem zárkóznak el ettől a világtól, valamint szeretnek olvasni, szeretik az érdekes karaktereket, a szórakoztató, jól megírt párbeszédeket és a személyes történeteket."
A VA-11 HALL-A játék teljes fordítása
Összesen 3 hozzászólás érkezett
19:54
Köszi!
07:19
13:04