FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!
A Dead Space utána a Mirror's Edge volt az a játék, melyet az Electronic Arts a megújulása érdekében jelentetett meg. A tavalyi marketing hadjárat után mindenki tûkön ülve várta a harctéren (Battlefield) edzõdött DICE legújabb csemetéjét, melyben egy kedves és szerethetõ leányzóval, Faith-szel kellett megmenteni egy hatalmas várost a korrupciótól.Egy futurisztikus világban élünk, melyben minden egyes információt szigorúan ellenõriznek, így csak egyetlen módja van a titkos és fontos üzenetek továbbítására: a futárok használata. A Mirros's Edge-ben egy ilyen futár bõrébe bújhatunk, hogy egyik pontból a másik pontba eljuttassuk az üzeneteket, lehetõleg kerülve minden nyilvános helyet és az utcát. A játék lényege így a hogyanon van. A futárok a parkour (ejtsd: párkúr) stílust használják erre. A stílus röviden összefoglalva: minél gyorsabban eljutni egyik pontból a másik pontba úgy, hogy a test minden egyes részét kihasználjuk, miközben a környezeti elemeket teljes mértékig felhasználjuk. Bárhol, bármikor lehet ezt gyakorolni, akár városban vagy akár vidéken. Bár leginkább a városi környezet az, ahol megfelelõ tereptárgyakat is találunk, hogy látványos legyen a dolog. S hogy tanuljunk még egy kicsit franciául: a parkourt ûzõket "traceur"-öknek (ejtsd: trászõr) nevezzük, ha pedig hölgyekrõl van szó, akkor pedig "traceuse"-öknek (ejtsd: trászõz). S akinek pedig az egészet köszönhetjük nem más mint David Belle (ejtsd: dávid bell). Ha valaki még mindig nem értené mirõl beszélek, nézze meg Belle fõszereplésével készült Banlieu 13 (ejtsd: banliõ trez) nevezetû filmet, parkour szempontból a legjobb film. Ráadásul jön a következõ része is. (Mellesleg ott van még a Yamakasi is, de az csak gyenge próbálkozás [forgatókönyvileg].)
Adott a világ, adott a stílus, s már csak egy érdekes történetet kellett hozzáötleni. Természetesen van benne gyilkos, gonosz, jó, halottak és váratlan fordulatok, de inkább nem mondok semmit, mert mindent lelõnék.
Miután elolvastátok hosszúkásra sikeredett bevezetõmet, rá is térnék a lokalizáció milyenségére. Amikor a bevezetõt végignéztem, már tudtam, hogy erre a játékra érdemes lett volna egy szinkront is rátenni. Tudom, mostanában mindig ezzel jövök, de egyszerûen ez is pont olyan eset, mint a Dead Space-nél. A szinkron még inkább feldobta volna a játékélményt. A feliratok automatikusan megjelentek, így szerencsére nem kellett turkálnom a beállítások alatt. Ezekre a kellemes magyar mondatokra azt kell mondanom, hogy jók. Nem tökéletesek, hanem jók. Itt is erõltették a Futárok nagybetûvel való írását, ami szerintem teljesen felesleges, hiszen a postás is kisbetûvel van írva. Néha nem sikerült a nevekhez megfelelõen odabiggyeszteni a toldalékokat, pl. "Shard-ról"-nál nem kellett volna a kötõjel, mert azt a kis d-t a végén kiejtjük egy kicsit. De ezektõl az apróbb hibáktól eltekintve remekül összeszedett mondatokat kaptunk, minden érthetõ volt.
Az elején akartam megemlíteni a menü fordítását, de nagyon beleéltem magam a történet mesélésébe így inkább a végére hagytam. Mivel a menüben minden nagybetûs, így nem jelentkezett a nagybetûvel kezdõs probléma, pedig már itt el szoktak hasalni a fordítók. Viszont, ha vártam egy ideig az egyes menüpontokon, akkor megjelent egy kis magyarázat hozzá, ahol bizony már elrontották a dolgot: "A Történet mód folytatása", "Játssz le egy fejezetet a Történet módból" stb. Valamint itt még az idõfutam nem tetszett nekem, mint szó, de ez már csak az én személyes véleményem. Az idõpróba sokkal jobb lett volna, hiszen a futam az olyan, mintha autós- vagy motoros futam lenne, de közben itt csak rohanunk az idõ ellen, s az bizony idõpróba.
Tavaly nyár óta vártam ezt a játékot és csak annyit csalódtam benne, hogy nagyon rövidre sikerült a történet. El tudtam volna képzelni még egy pár pályát. Viszont a vége mindenképpen folytatásért kiált. Majd meglátjuk...
Adott a világ, adott a stílus, s már csak egy érdekes történetet kellett hozzáötleni. Természetesen van benne gyilkos, gonosz, jó, halottak és váratlan fordulatok, de inkább nem mondok semmit, mert mindent lelõnék.
Miután elolvastátok hosszúkásra sikeredett bevezetõmet, rá is térnék a lokalizáció milyenségére. Amikor a bevezetõt végignéztem, már tudtam, hogy erre a játékra érdemes lett volna egy szinkront is rátenni. Tudom, mostanában mindig ezzel jövök, de egyszerûen ez is pont olyan eset, mint a Dead Space-nél. A szinkron még inkább feldobta volna a játékélményt. A feliratok automatikusan megjelentek, így szerencsére nem kellett turkálnom a beállítások alatt. Ezekre a kellemes magyar mondatokra azt kell mondanom, hogy jók. Nem tökéletesek, hanem jók. Itt is erõltették a Futárok nagybetûvel való írását, ami szerintem teljesen felesleges, hiszen a postás is kisbetûvel van írva. Néha nem sikerült a nevekhez megfelelõen odabiggyeszteni a toldalékokat, pl. "Shard-ról"-nál nem kellett volna a kötõjel, mert azt a kis d-t a végén kiejtjük egy kicsit. De ezektõl az apróbb hibáktól eltekintve remekül összeszedett mondatokat kaptunk, minden érthetõ volt.
Az elején akartam megemlíteni a menü fordítását, de nagyon beleéltem magam a történet mesélésébe így inkább a végére hagytam. Mivel a menüben minden nagybetûs, így nem jelentkezett a nagybetûvel kezdõs probléma, pedig már itt el szoktak hasalni a fordítók. Viszont, ha vártam egy ideig az egyes menüpontokon, akkor megjelent egy kis magyarázat hozzá, ahol bizony már elrontották a dolgot: "A Történet mód folytatása", "Játssz le egy fejezetet a Történet módból" stb. Valamint itt még az idõfutam nem tetszett nekem, mint szó, de ez már csak az én személyes véleményem. Az idõpróba sokkal jobb lett volna, hiszen a futam az olyan, mintha autós- vagy motoros futam lenne, de közben itt csak rohanunk az idõ ellen, s az bizony idõpróba.
Tavaly nyár óta vártam ezt a játékot és csak annyit csalódtam benne, hogy nagyon rövidre sikerült a történet. El tudtam volna képzelni még egy pár pályát. Viszont a vége mindenképpen folytatásért kiált. Majd meglátjuk...
Kapcsolódó cikkek/hírek
Konzolos fordítások | Evin | 2012. július 23. |
Mirror's Edge | Minigun | 2010. január 17. |
Mirror's Edge | RaveAir | 2009. január 13. |
Fejlesztő:
EA Digital Illusions CE
IronMonkey Studios
EA Mobile
IronMonkey Studios
EA Mobile
Kiadó:
Electronic Arts
EA Mobile
EA Mobile
Műfaj:
Platform:
Megjelenés:
2008. november 11.
Játékmotor:
hirdetés
Legújabb letöltések
Age of Wonders 4
A(z) Age of Wonders 4 játék fordítása. Tartalmazza a Giant Kings kiegészítő fordítását is.
Bramble: The Mountain King
A Bramble: The Mountain King című játék fordítása, ami Steam, Epic Games Store és PC Game Pass kompatibilis.
BloodRayne 2: Terminal Cut
A(z) BloodRayne 2: Terminal Cut játék fordítása.
Dying Light
Kompatibilis verziók:Dying Light: Essentials Edition;,Dying Light: Definitive 10th Anniversary Edition;,Dying Light: The Following – Enhanced Edition (1.52 GOG verzió)Dying Light:...
The House of Da Vinci
A The House of da Vinci című játék teljes fordítása.
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
A(z) The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered játék fordítása.
Epistory - Typing Chronicles
Az Epistory: Typing Chronicles játék teljes fordítása. Kompatibilis az Epic-es verzióval is.
Karma: The Dark World
KARMA: The Dark World teljes magyarítása!Hibajelentés és támogatás: https://discord.com/invite/6MWQdKacRF
Little Nightmares II
A Little Nightmares II játék fordítása
The Headliners
A(z) The Headliners játék fordítása.
Legfrissebb fórum bejegyzések
Végül sikerült orvosolnom a problémát.Valószínűleg a vírusirtóm blokkolta a magyarító exe beépülését, mivel az eredeti fájlok nem lettek általa módosítva a futtatás után.Megoldás menete: Letöltöttem másik PC-re a játékot és a magyarító exe-t. Ott működött korrekten, így a magyarított fájlokat onnan áttettem a saját gépemre és így már nálam is...
mawer | 2025.07.06. - 20:16
Az jó! Ha benne lennél egy ilyenben, dobja egy [email protected]
zsomen | 2025.07.06. - 11:40
Kijöttek a tesztek az 5050 ről. Hahakocka is lassan jön egy átfogó tesztel. Én ma reggel olvastam végig, és teljesen lesokkolt. 2060 at is csak azért veri meg mert 2 giga vrammal több van rajta 🤣🤣🤣 nagyon ciki.
Doom 4 | 2025.07.06. - 09:10
Nem töltöm fel, amíg nincs kész.
FEARka | 2025.07.05. - 21:55
Nem készült hozzá, de nem tűnik lehetetlennek, Unreal Engine motorral készült a játék.
esoteric_voyage8 | 2025.07.05. - 18:25
Összesen 10 hozzászólás érkezett
22:53
17:08
A magyar játékfordítók céhének pápája.
18:38
20:42
A magyar játékfordítók céhének pápája.
18:30
Excercise book [ejtsd: exszöszázjbúk]

Bocs az idióta hsz-ért, de hol tanultál angolul?
16:38
"Tavaly nyár óta vártam ezt a játékot és csak annyit csalódtam benne, hogy nagyon rövidre sikerült a történet. El tudtam volna képzelni még egy pár pályát."
Nálam is ez a helyzet. Jó játék, megéri a pénzét, csak rövidke.
21:45
20:58
A magyar játékfordítók céhének pápája.
19:35
Én is végigjászottam, de nekem be kellett kapcsolni a feliratokat. Érdekes.
Panyi: Xboxot mért nem jelölted be kategóriaként?
18:20