Game Developers Forum 2009
Game Developers Forum 2009
Írta: Panyi 2009. 07. 08. | 496

FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!

Idén, április végén már szinte szokásosnak mondható módon megrendezésre került a Game Developers Forum egynapos rendezvénye, amelynek során ismét betekintést nyerhettünk a játékokra, a fejlesztõk szemszögébõl. Vagyis csak szerették volna, mert nem igazán sikerült megtalálniuk a harmóniát, de ezt bõvebben ki fogom fejteni. Nagyon nagy várakozással vártam az eseményt, mert a tavalyi fórum nekem minden szempontból nagy élmény volt. Ráadásul most még nagyobb helyszínen vártak ránk a kisebb, valamint a nagyobb termekben megtartott elõadások. Azonban kicsit féltem már akkor is az egésztõl, mert nem igazán voltak szimpatikus programok a számomra, de hát mindenkinek megvannak a maga preferenciái.

Elsõ elõadás elõtt a szervezõk üdvözöltek minket és megköszönték, hogy eljöttünk és nagyon örülnek. A szerencsére rövid bevezetõ után pedig a 1C Company tartott elõadást, amely azért nem volt érdekes, mert csak egy marketing szöveget hallottunk tõlük, milyen játékaik voltak és milyenek lesznek. Ha ez egy játékfejlesztõi konferencia, akkor mondjanak valami belsõs információkat a fejlesztések, esetlegesen a kiadói munka mikéntjérõl. Azonban ehelyett kaptunk egy marketingszöveges elõadást, amely ráadásul nem is volt jó, mert nem dobták fel valami nagy videóval, vagy anyaggal.

A háromnegyed órás rizsa után elnéztem egy kiscsoportos foglalkozásra, amelyen körülbelül 15-20 fõs hallgatóság mellett a Széchenyi István Egyetem dékánja, a Crytek Hungary, s egy hazai grafikus iskola, a Mesharray Digital Media Schooltól Bakos Bernadett beszélgetett Fekete Zsombor koordinálásával a hazai játékfejlesztõ képzésrõl. Mindenekelõtt mindenki megjegyezte, hogy jelenleg Magyarországon nincsen rendes felsõfokú képzés játékfejlesztõ irányba. Jelenleg az egyetemeken és fõiskolákon informatikai irányba tanulnak azok a hallgatók, akik ebben a munkakörbe szeretnének elhelyezkedni késõbb. Konkrét tudást ebbõl az irányból legtöbbször csak a munkahelyen szereznek meg, amely nem minden esetben kifizetõdõ egy fejlesztõ stúdiónak, mert idõt kell fordítani bizonyos dolgok betanítására, amely pénzt, s természetesen idõt vesz el. Míg külföldön természetesen vannak ilyen irányú képzések. Igaz természetesen fizetõsek, de vannak. A beszélgetés során azonban a gyõri egyetem dékánja pozitív dolgokat mesélt a hazai játékfejlesztõ palánták képzésében. A tavaszi félévben ugyanis az egyetem a Crytek Hungary segítségével elindítottak egy ilyen irányú modult az informatikusok körében. A projekt olyan sikeres volt, hogy egyrészt felvételit kellett rá tartani, valamint a bennfentes hallgatók próbálták titkolni az indulást, nehogy megjelenjen egy esetlegesen erõsebb konkurens személy. Az órákon elméleti oktatás is folyik, hiszen meg kell tanulni, hogyan mûködik egy stúdió élete, valamint a fejlesztés nem csak játék és mese. Emellett a diákok kreativitását szeretnék megismerni, és fejleszteni, hiszen majdhogynem ez a legfontosabb tulajdonsága egy jó fejlesztõnek. Utoljára pedig Bakos Bernadett beszélgetett a hazai grafikusok életérõl és oktatásáról. Mivel még hazai viszonylatban igen keveseket érdekel ez a téma ezért még csak fizetõs képzés létezik, s nem is felsõoktatásban, hanem felnõttképzésben. De mindenesetre ez is pozitív dolog, hogy akik tanulni akarnak, akkor megvan a lehetõségük rá. Az egész beszélgetést nagyon élveztem, mert olyan témát választottak, amely illett a fórum témakörébe, valamint abszolút aktuális témát boncoltak fel. S mint késõbb kiderült ez volt a legjobb is.

Ezek után egy kisebb ebédszünet következett, ahol az elõzõ beszélgetést folytattuk egy kávé, s egy egy kis szendvics mellett. Nagyon közvetlen volt mindenki, így kellemesen kiboncoltunk egyéb témákat is.

Mivel kicsit eltelt az idõt, így a következõ nagy elõadásról sikerült elkésnem, bár utólag nem bántam meg. A Microsoft tartott egy kellemesnek nem mondható, száraz prezentációt arról, hogyan tudunk fejleszteni az XBOX 360 konzolra. Olyan egyetemi érzésem volt ezzel kapcsolatban. Ha nincsen elõismereted nem tudod mit csinál és miért. Ha van, akkor meg unalmas ilyen nagy csoportban.

A száraz programozgatás után a Call of Juarez legújabb részérõl hallhattunk pár információt, miként is fejlesztették és erõsítették a többjátékos módját. Manapság amelyik játéknak nincsen ilyen módja azt igen nehéz eladni, kivéve akkor ha erõs egyjátékos részt készítenek hozzá, de annak nagyon annak kell lennie.

A többjátékos módok után beleláthattunk a grafikusok mindennapi életébe, s leginkább abba, hogyan készültek el Magyarországon az Overlord 2 karakterei. Az elsõ rész is fantasztikus volt, de a második rész még jobb lesz. (Én most vettem újra elõ az elsõ részt.) Az elõadásból kiderült, hogy nem egyszerû egy grafikus dolga. Számos dolgot megmondanak neki, milyen legyen, hogyan nézzen ki, mi legyen rajta. S ezek alapján kell minden kreativitását kihasználva elkészíteni az adott karaktert vagy éppen egyéb tárgyat. Akár egy egyszerû fonott kosarat is.

Grafikusokat követõen a Crytek hazai divíziója mesélt nekünk milyen is az élet náluk és hogyan készítettek a Crysis Warheadet és természetesen semmit nem mondhatnak az új projektjükrõl, de nagyon szépen mosolyogtak közben. Vagy inkább somolyogtak?

Az utolsó elõadás az egységmozgásokról szólt volna de végül úgy döntöttem, hogy elmegyek enni, utána meg gondoltam megnézem magamnak a Guitar Hero Metallicát. S azt hiszem jól döntöttem. Egyrészt kényelmesen levezettem a napot, valamint egy kellemeset játszottam a 1C Comapany fejesének lányával:)

A végén valahogyan értékelnem kellene a 2009-es Game Developers Forumot. Valamiben jobb volt, mint a tavaly: nagyobb helyszín, workshopok, beszélgetések, kaja:) Azonban voltak, melyekben nem volt olyan erõs: nagy elõadások, s azoknak a témái. Több exkluzivitás kellett volna és érdekesebb témák. Tudom ez a fejlesztõknek szól, de akkor miért az ekkora nagy helyszín. Majd õsszel meglátjuk az egyszeri népnek szóló Budapest GameShow hogyan teljesít!

Kapcsolódó cikkek/hírek

Boldog Karácsonyt! Panyi 2023. december 24.
BÚÉK Evin 2022. december 31.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2022. december 24.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2021. december 24.
BÚÉK Evin 2020. december 31.
Boldog Karácsonyt! Panyi 2020. december 24.
Karbantartás vége Evin 2020. október 19.
Leállás Evin 2020. szeptember 25.
BÚÉK Evin 2019. december 31.
Boldog Karácsonyt! Evin 2019. december 24.
Gravatar Evin 2019. december 18.
III. játékfordítói találkozó Evin 2019. augusztus 8.
BÚÉK Cyrus 2019. január 1.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2018. december 24.
Magyarítások Portál a Discordon Panyi 2018. augusztus 22.
Év fordítója 2017 Evin 2018. február 23.
BÚÉK Cyrus 2018. január 1.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2017. december 24.
Lostprophet munkálatok Evin 2017. október 15.
Szinkronhang kerestetik Evin 2017. október 1.
BÚÉK Cyrus 2017. január 1.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2016. december 24.
Fordítók támogatása játékokkal Panyi 2016. november 13.
II. Játékfordítói találkozó Evin 2016. július 3.
Ajándékkosár Panyi 2016. június 28.
II. Játékfordítói találkozó Evin 2016. június 14.
II. játékfordító találkozó szervezés Panyi 2016. március 25.
BÚÉK Cyrus 2016. január 1.
Boldog Karácsonyt! Panyi 2015. december 24.
Lezajlott az I. Játékfordítói találkozó Evin 2015. november 19.
I. Játékfordítói Találkozó Panyi 2015. október 23.
Checkpoint 1x10: Magyarítások Panyi 2015. július 28.
Fordítsuk le együtt a Final Fantasy játékokat! Evin 2015. július 12.
Translate Team felhívás Cyrus 2015. július 8.
Retro magyarítások Panyi 2015. május 23.
Fórum Panyi 2015. május 23.
A társasjátékok témaválasztásának fontossága RaveAir 2015. március 17.
Fordítók támogatása a BO magyarítások oldalon Panyi 2015. március 2.
A lista Panyi 2015. február 3.
BÚÉK Panyi 2015. január 1.
Boldog Karácsonyt! Panyi 2014. december 24.
Hírhozzászólások elindulása Panyi 2014. november 8.
Önkéntes fejlesztőtársakat keresünk Panyi 2014. október 14.
Hiányzó magyarítások listája Panyi 2014. június 10.
Ismételten tölthetőek a magyarítások Panyi 2014. június 2.
A leállásról Panyi 2014. május 9.
The Baker Company magyarítások Panyi 2014. április 10.
BÚÉK Cyrus 2013. december 31.
Boldog Karácsonyt Kívánunk! Panyi 2013. december 24.
Régi új oldal Evin 2013. december 3.
Felvételt hirdetünk! Cyrus 2013. április 1.
.GFX/.SWF karakterkészlet szerkesztése Evin 2013. február 17.
Néhány kisebb mobilos fordítás RaveAir 2013. január 12.
10 éve Panyi 2013. január 1.
Boldog karácsonyt! Cyrus 2012. december 24.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? VIII. TGWH 2012. augusztus 3.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? VII. TGWH 2012. július 11.
Wolfram RaveAir 2012. július 6.
Programok Evin 2012. június 22.
Betûtípusok tehasut 2012. május 31.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? VI. TGWH 2012. május 12.
A mai nyelvi humor TGWH 2012. április 18.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? V. TGWH 2012. április 2.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? IV. TGWH 2012. március 22.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? III. TGWH 2012. március 15.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? II. TGWH 2012. március 3.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? RaveAir 2012. február 27.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? TGWH 2012. február 27.
Közösségi fordítás RaveAir 2012. január 11.
Van kedved beszélgetni? RaveAir 2012. január 5.
BUÉK 2012 RaveAir 2012. január 1.
Közérdekû hír, fõleg fordítóknak! RaveAir 2011. december 27.
Adventure Games RaveAir 2011. december 27.
Baker Online hírek RaveAir 2011. december 16.
Képregényes felhívás RaveAir 2011. november 5.
Mp-találkozó! billchr 2011. július 10.
Kukorica Gyermekei nyereményjáték billchr 2011. július 6.
A CoD2 klán TGF-et hirdet RaveAir 2011. június 22.
Nyereményjáték - A Kukorica gyermekei billchr 2011. június 21.
Változások a Portál életében RaveAir 2011. június 14.
PlayON - Antec együttmûködés RaveAir 2011. május 17.
Andrzej Sapkowski: Az utolsó kívánság RaveAir 2011. április 15.
A magyarítások és a Mac Minigun 2011. február 26.
PlayON RaveAir 2011. február 17.
Rocsik Team RaveAir 2011. február 9.
KKÜ 2010 RaveAir 2010. december 24.
NigthVison Software RaveAir 2010. december 14.
Night Vison Software RaveAir 2010. november 21.
Foci vébé, focis játékok RaveAir 2010. június 11.
Computer Art Forum 2009 Panyi 2009. november 15.
Budapest Gameshow 2009 Minigun 2009. november 2.
GDF 2009 Minigun 2009. május 1.
Oresztész billchr 2009. március 25.
Unreal Anthology Minigun 2009. március 24.
Anthony Bozza & Slash: SLASH billchr 2009. január 27.
Szextúra Panyi 2009. január 21.
Choderlos de Laclos: Veszedelmes Viszonyok billchr 2008. december 29.
Stephen King: Éjszakai mûszak billchr 2008. szeptember 24.
My Blueberry Nights - A távolság íze billchr 2008. szeptember 24.
Army Racer takysoft 2007. október 3.
Játékismertetõt bárki tud írni! Druzsba 2007. augusztus 16.
Iain Banks: A Darázsgyár Ordel 2007. május 24.
V, mint Vérbosszú Ordel 2006. július 1.
JátékExpo 2006 RaveAir 2006. május 29.
Age of Empires III jnc 2006. április 10.
FIFA 2006 Panyi 2005. november 2.
GTR Husimoto 2005. szeptember 5.
Hogyan kezdjek neki, hiszen én még soha nem fordítottam!? Tusk 2005. augusztus 28.
A kör bezárult, avagy A Sith-ek bosszúja RaveAir 2005. május 20.
Márciusi statisztikák Panyi 2005. április 2.
Kellemes Húsvéti Ünnepeket! jnc 2005. március 28.
Túl vagyunk az internyúlon.... Andy 2005. március 15.
Bõvült a Magyarítások Portál amúgy is népes családja Andy 2005. március 13.
Újabb aloldal Andy 2005. március 8.
Boldog nõnapot kívánunk... RaveAir 2005. március 8.
Tolódik az interjú Methosszal RaveAir 2005. március 8.
Új szavazás! Andy 2005. március 2.
Februári statisztikák Andy 2005. március 1.
Methos a Fix Tv-ben RaveAir 2005. február 28.
Én is saját honosítócsapatot akarok! Methos 2005. február 27.
Új fordítócsapat: Berserkers Panyi 2005. február 19.
Ahogy ígértük: Bõvült a szótár Andy 2005. február 16.
A GameHunter rövid története Methos 2005. február 12.
Új fordítócsapat indul, és tagokat is keresnek! Andy 2005. február 8.
Megszûnik a HunTECH Andy 2005. február 5.
BioWare fansite Panyi 2005. február 1.
GTA Online Panyi 2005. február 1.
Januári statisztikák Panyi 2005. február 1.
Magyarítások Portál történelem Panyi 2005. január 31.
Gamehunter szavazás RaveAir 2005. január 30.
Wanted a Wild Western Panyi 2005. január 21.
Angol-magyar webszótár a Portálon Andy 2005. január 19.
Decemberi statisztikák Panyi 2005. január 1.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk! jezuska 2004. december 24.
Szavazás Panyi 2004. december 18.
Új cikkek! Ranloth 2004. december 9.
Novemberi statisztikák Andy 2004. december 1.
Fordítói adatbázis Andy 2004. december 1.
Cikkek! RaveAir 2004. november 14.
Hivatalosan magyar nyelven megjelentetett játékok RaveAir 2004. november 13.
A játékfordítások helyzete Magyarországon Ranloth 2004. november 13.
A magyar betûkészlet helyes megjelenítése Piedon 2004. november 13.
Azok a fránya változók! Ranloth 2004. november 12.
Napi mézeskalácsadag Andy 2004. november 5.
Októberi statisztika Panyi 2004. november 1.
RSS Panyi 2004. október 24.
Magyarítások lista frissítés RaveAir 2004. október 13.
Szeptemberi statisztikák Panyi 2004. október 3.
Végre elkészültek a rangok! Andy 2004. szeptember 19.
Augusztusi statisztikák Andy 2004. szeptember 1.
Az utolsó elõtti verzió jnc 2004. augusztus 31.
Játékprogramok szinkronizálása Ranloth 2004. augusztus 25.
Pár tanács kezdõ fordítók számára Ranloth 2004. augusztus 25.
Tippek & trükkök Ranloth 2004. augusztus 18.
Frissítések, változások Andy 2004. augusztus 6.
Szavazás Panyi 2004. július 17.
HunTech Panyi 2004. július 12.
Galéria Panyi 2004. június 29.
Jó hírek a kezdéshez Andy 2004. június 24.
Az új Magyarítások Portál Panyi 2004. június 24.
Magyarítások Portál 2 Andy 2004. június 24.
Az elmúlt egy hónap... Andy 2004. június 1.
Aki biztosra szeretne menni... Andy 2004. május 23.
Rövidtávú terveink... Andy 2004. május 8.
A lista Andy 2004. május 3.
Költözés vol. 2 Panyi 2004. április 30.
Költözés Andy 2004. április 26.
Új téma Panyi 2004. április 18.
Menü Panyi 2004. április 8.
Magyarítás Lista Andy 2004. április 5.
Aláírásgyûjtés Andy 2004. április 5.
Magyarítások Panyi 2004. március 26.
Több, mint 5000 regisztrált felhasználó Panyi 2004. március 13.
Huncraft Andy 2004. február 24.
Google Eszköztár Panyi 2004. február 15.
Háttérkép Panyi 2004. január 24.
BUÉK! Panyi 2004. január 1.
Magyarítások Panyi 2003. december 31.
Chat Panyi 2003. november 29.
Elnézést! Panyi 2003. november 22.
Huncraft Andy 2003. november 15.
Új magyarítások Panyi 2003. november 2.
Beszélgess velünk! Andy 2003. november 1.
Huncraft Interactive magyarítások Panyi 2003. október 26.
Humoros idézetek Panyi 2003. október 20.
Hír a Huncraft Interactive oldaláról Panyi 2003. október 20.
Túl az 1 milliomodik találaton! Panyi 2003. október 19.
Nem mûködik a HunCraft Interactive oldala Panyi 2003. október 12.
Hack (?!) .:i2k:. 2003. október 11.
Kényszerszünet után, ismét jelen .:i2k:. 2003. szeptember 28.
2000 felett! Andy 2003. szeptember 26.
Sonic... Andy 2003. augusztus 8.
Üdvözletem! .:i2k:. 2003. július 9.
Új admin! Andy 2003. július 5.
1000 regisztrált felhasználó! Panyi 2003. június 23.
Jópofa képek Panyi 2003. június 8.
Jatekok.hu gépcsere Panyi 2003. május 12.
Menü Panyi 2003. május 2.
FTP Letöltések Panyi 2003. március 29.
Kimaradások Panyi 2003. március 29.
R.A. Salvatore: A klónok támadása Panyi 2003. március 28.
Tutorial I - Bevezetés Andy 2003. február 16.

Összesen 1 hozzászólás érkezett

Minigun
2009. 07. 08. - 17:53

Nem is késtél meg ezzel... Smiley

A VIP-s elõadások jók lehettek, kár, hogy az nekem kimaradt. Amúgy az Xboxra fejlesztõs elõadás talán tényleg nem volt a legjobb, de én kedvet kaptam hozzá, tényleg jó ez a C#-XNA kombó. Boxra még nem töltöttem föl a játékomat, mert a tagság drága, a trialt meg még nem akarom ellõni.

Remélem jövõre jobb lesz, meg lehet, hogy a Budapest GameShow-ra is kimegyek.

Most viszont hamarosan kipróbálom azt a híres-neves új Call of Juarezt.

Magyarítások Portál
Fejlesztő:
Nem ismert
Kiadó:
Nem ismert
Műfaj:
Nem ismert
Platform:
Nem ismert
Megjelenés:
2003. január. 1.
Játékmotor:
Nem ismert
hirdetés
Legújabb letöltések
Terraria
Ez itt a Terraria magyarítása az v1.4.4.9-es verzióhoz.Készítette: a magyar közösség, Thexus vezetésével: https://discord.gg/8d42nnFSteam Workshop-ban is elérhető: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2441620742A magyarítás tartalmaz:-módosított...
| 4.96 MB | 2024. 10. 12. | rovoo, Thexus, WilderFox, zoli456, electrofox61, Adt_10, tomikaka
Art of Murder: The Secret Files
A(z) Art of Murder: The Secret Files játék fordítása
| 26.81 KB | 2024. 10. 10. | hamarfa
Art of Murder: Deadly Secrets
A(z) Art of Murder: Deadly Secrets játék fordítása
| 1.05 MB | 2024. 10. 10. | hamarfa
RealRTCW
A RealRTWC modhoz készült teljes magyarítás, mely a feliratok és a textúrák fordításait is tartalmazza. A modhoz szükséges rendelkezned a...
| 42.51 MB | 2024. 10. 09. | istvanszabo890629, szogyenyi
Kingdom Two Crowns
A(z) Kingdom Two Crowns játék fordítása, ami mindegyik DLC-t tartalmazza.Dead LandsNorse LandsCall of OlympusHa valamiért nem működne az itteni fordítás,...
| 7.05 MB | 2024. 10. 09. | The_Reaper_CooL
Far Cry: Primal
Far Cry Primal teljes fordítása. A Standard és az Apex Edition verzióval is működik, amennyiben azok 1.3.3-as verziószámúak.
| 4.02 MB | 2024. 10. 06. | FartingSquirrel, TaleHunters
A Plague Tale: Requiem
Az A Plague Tale: Requiem játék fordítása. Új játék kezdése ajánlott.Hibajelentés, technikai információ a discord szerverünkön. https://discord.gg/6MWQdKacRF
| 21.91 MB | 2024. 10. 05. | Arzeen, gyurmi91, KiKiHUN, NightVison, warg, Night Vison Software
Deliver Us The Moon
A Deliver Us The Moon játék fordítása.
| 2.99 MB | 2024. 10. 03. | nulladik
Tomb Raider 2013
A 2013-as Tomb Raider teljes fordítása. Csak a legfrisebb változattal működik!Steam, Epic Games Store: v1.01.838.0GoG: v1.01.738.0Fordítóprogramot írta: zsoltFordították: sgtGiggsy, Matie,...
| 21.11 MB | 2024. 10. 03. | TBlinT, TombRaiderS.hu
Tomb Raider: Definitive Edition
Jelenleg csak a Microsoft Store\Game Passban érhető el ez a változat PC-n.
| 10.09 MB | 2024. 10. 03. | TombRaiderS.hu
Legfrissebb fórum bejegyzések
Silent Hill 2:A párbeszédek egy részét fel lehetne használni a régiből, de ott is változott valamennyit, máshogy lett tagolva, kicsit alakítottak a megfogalmazáson stb..Ugyan ez érvényes a felszedhető levelekre is, hogy vagy teljesen átfogalmazták, vagy részben változtatták meg őket.Menük és a tárgyleírások meg teljesen mások lettek. Illetve sajnos a régi...
FEARka | 2024.10.12. - 00:31
Üdv.Jobb topikot nem találtam erre, így itt tenném fel az észrevlteleimre a kérdést.1, Ugye készül előről a Silent Hill 2 fordítása. Nem lett volna egyszerűbb csak a régit "ráigazítani"? Vagy ez új párbeszédeket, hozott magával, illetve átírta a régit? (Nem csak a grafikai tuningot kapott?)2, A kingdom of amalur felújított...
De4dKn!ght | 2024.10.11. - 23:55
https://insider-gaming.com/exclusive-hogwarts-legacy-definitive-edition/
Crytek | 2024.10.11. - 21:10
Sziasztok.Sok macerálás után végül sikerült a fejlesztőkkel megegyezni, így a következő frissítésben benne lesz a teljes magyarítás kiegészítőkkel kibővítve.
Blackburn | 2024.10.10. - 10:50
Október 29.
Doom 4 | 2024.10.09. - 10:27
Nem vagyok érintett, de inkább én válaszolok, mint más:Az első rész már le van fordítva konzolra, így ha megjelenik PC-re, akkor szerintem az első részt fordítók kinyerik belőle a szöveget, átültetik a PC-s változatra a fordítást és hajrá. Ha könnyű megoldani, akkor szerintem 1-2 hét, ha nehezebb, akkor több lesz....
The_Reaper_CooL | 2024.10.08. - 17:02