FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!
Némi balsejtelemmel kerestük fel az oktogonnál lévõ Mûvész mozit két barátommal, amikor tegnap elindultunk, hogy beüljünk erre a produkcióra. Elõre féltünk a romantika hollywoodi felfogásától (ld. még ’50 elsõ randi’ és társai), az adamsandleres mûhumortól, a szellentõs/böfögõs/mindkettõ egyszerre viccektõl, de szerencsére csalódnunk kellett – mégpedig pozitívan. A rendezõ (Csunkink Expressz, Bukott angyalkák, Szerelemre hangolva) neve sem mondott akkor túl sokat, csak annyit tudtunk róla, hogy szerzett már Oscar-díjat, és, hogy eddigi filmjeit nagyon vad ágyjelenetekkel pakolta tele. Eddig Hongkongban élt és dolgozott, ez az elsõ filmje Amerikában – egyszóval az õ nevétõl sem lettünk bizakodóbbak. Az egyetlen reménysugarat talán a szereposztás ébresztette – Jude Law (Mesterdetektív, Alfie, Hideghegy), vagy Natalie Portman (Star Wars I-II-III, V, mint Vérbosszú, Leon a profi, Szemtõl szemben) neve számomra biztosítja, hogy nem lesz egy rossz film.
Elizabeth New Yorki lány, akit egy este Jeremy kávézójában elhagy a szerelme. Attól kezdve minden este a kávézóba jár, és miközben visszavárja a fiút, degeszre eszi magát áfonyatortával, és jó barátságot köt a tulajdonossal. Aztán egyszer csak úgy dönt, hogy új életet kezd, és lelép – elõször Memphisbe, majd Las Vegasba utazik, autóra gyûjt, és különbözõ bárokban, éttermekben, vagy kaszinókban keresi kenyerét pincérkedéssel. Útja során azonban nem feledkezik meg Jeremy-rõl, mindenhonnan képeslapokat küld neki, és a fiú egyre jobban várja a sorait, ám a levlapokon nincs címzés, így nem tud válaszolni rájuk. Elizabeth 300 napos útja során különbözõ emberekkel ismerkedik meg, tapasztalatokat gyûjt, és a végére még az autóra-való is összejön.
A szinte már sablonosnak mondható történetet feldobja a varázslatos vizualitás – Darius Khondji operatõr nagyon értette a dolgát. A filmben jó arányban keverednek az amerikai és a távolkeleti filmmûvészet elemei, a színészek jól játszanak, de nem nagyon jól – ez alól a kivétel Natalie Portman, aki szõkére festett hajjal ül a pókerasztalnál, harsány amerikai kiejtéssel hecceli a többieket, varázslatosan közönséges és lenyûgözõen felszínes. Azt kell, hogy mondjam, hogy az õ játéka nélkül sokat veszített volna az értékébõl a film – mert hát a címszereplõ Norah Jones jól játsza a naiv karaktert, mindig tud szomorúan nézni, de felejthetõ. Jude Lawban a legjobb a manchasteri kiejtése, ami nagyon illik a figurájához (elõre félek a magyar szinkrontól…), és a többiek is olyan semmilyenek – eljátszák a szerepüket, de semmi pluszt nem adnak a filmhez (a kivételt már említettük). A zene tökéletesen illik a film alá, és még egy kis pluszt is ad hozzá, ugyanis az eredetileg énekesnõ Norah Jones adja elõ mûvészetét – szerencsére ez a klisé kimaradt a filmbõl, a pincérnõ nem énekel titokban, és nincsenek ilyen irányú vágyai.
Az egyetlen, amitõl lehet rettegni, és amit már említettem, az a magyar szinkron lesz. Már elõre hallom az illúzióromboló magyar szinkront, ami elveszi az egyik legnagyobb élvezeti faktort, az eredeti hangokat. Nos, mindent összevetve egy jó filmet láthatunk – de sajnos nem nagyon jót. Nem értem, hogy egy rendezõ, akinek Oscar-díjas ihletése volt Hongkongban, miért ment Amerikába forgatni, ahova jól láthatóan nem kísérte el a múzsája. A hangok és a képek remekek, a történet sablonos és kiszámítható, de mindazonáltal élvezhetõ, míg a színészek jók – fõleg Portman kisasszony.
7,5/10
Összesen 4 hozzászólás érkezett
19:17
Okézsoké, az adamsandleres filmekkel inkább mondom a 'fingás, mint humorforrás témára' gondoltam.
A rendezõ úr pedig hollywoodban lakik, és forgat, ezért ottani a film.
20:23
Amúgy az ajánlóban ekként szerepel.(Port.hu): hongkongi-kínai-francia romantikus film
Nem lehet h csak a helyszín amerikai??
18:26
Sztem nagyon jók a magyar szinkronszínészek! Filmek terén különösen. Az más kérdés h nem mindig illik hozzájuk a szerep. Mellesleg mindig furcsa,ha az eredeti után hallod a magyart. De olyannal is találkoztam már h a magyar jobban tetszett! Sztem egy magyar embernek az angol nyelv hangsúlyvilága nem mindig elég kifejezõ. Néha olyan érzés,mintha nem is hangsúlyoznának csak úgy dünnyögnének magukban. Persze aki angolul tanul az egy idõ után biztos jobban átérzi a nyelvet.
Adam Sandlert pedig szeretem és az 50 elsõ randi az egyik legjobb csajozós film a világon. Jobban szeretem a vidám,mint a nyálas filmeket. ÉS sztem ezzel kapcsolatban elég sok srác van hasonló véleményen. Mindkét filmtípusra szükség van,de kérem ne írjuk már le a másikat!
22:34