GDF 2009
GDF 2009
Írta: Minigun | 2009. 05. 01. | 259

FIGYELEM: Ez a bejegyzés, már több, mint 1 éves, az itt leírtak elavult információk lehetnek!

A GDF, azaz a Game Developers Forum, Közép-Európa legnagyobb játékfejlesztõi fóruma, most került megrendezésre harmadik alkalommal. Tavaly is ott voltam, akkor már a rendezvény felénél tudtam, hogy én jövõre - azaz idén - is itt leszek. Ott is voltam, lássuk mit tapasztaltam! A regisztráció reggel 9-kor kezdõdött, én már akkor ott voltam, illetve még pár perccel korábban, így sikerült. Sebaj, szeretem én még a tömeg elõtt szemrevételezni a helyet. Meg különben is volt kinn vagy 10 Xbox360 stand... Kipróbáltam pl. a Resident Evil 5-öt, ami bár elvileg a legszebb játék Xbox360-ra, gyakorlatilag bûn ronda volt. Utána Panyi megnyugtatott, hogy ez azért nem ilyen, csak itt van vacakul beállítva. A Microsoftos standon... Érdekes. Állítólag a kis képernyõ miatt. Ez azért nem túl jó hír nekem, mert én is éppen akarok venni egyet, és bizony nekem sincs bazi HD TV-m, pici monitoron gondoltam játszani...

Mindegy, ugorjuk. Fél tíz körül regisztráltam be. Érdekes volt, elég olcsón megúsztam. Elõzõleg úgy volt, hogy bár a Portál rendez nekem valami kedvezményes jegyet, de nem ingyen lesz, valami 3200 Ft-t így is állnom kell. Ehhez képest mikor mondtam, hogy a Magyarítások Portálon keresztül vettem a jegyet, elfelejtettek pénzt kérni. Jó, hát köszönöm szépen. Francba is, igazán vehettem volna inkább VIP jegyet...

Idén is kétféle elõadás volt egy idõben, akár csak tavaly, de kicsit kavartak a dolgon. Ezúttal az alap jeggyel csak a nagytermi, nem szakmabeli nagyközönségnek szóló elõadásokra lehetett bemenni, a szakmaiakra nem. Cserébe utóbbiak nem szabályos elõadások voltak, inkább afféle kerekasztal-beszélgetések, kisebb közönséggel. Ezek voltak az úgynevezett workshopok. Én végig a nagyteremben voltam, annak a programját fogom részletesen ismertetni.

Kicsivel 10 után kezdõdött a megnyitó, ekkor találkoztam össze az MP-s csapattal. Szûkösen voltunk, Panyi mellett szotsaki, Evin és takysoft volt ott.

Boe rövid beköszönése után Anatoly Sobbotin, az orosz 1C kiadó PR-os fõnöke adott elõ. Olyan is volt, a King's Bounty: Armored Princess, Majesty 2, Theatre of War 2 Africa 1943, IL-2 Sturmovik: Birds of Prey és Captain Blood címû játékokról hallottunk egy kis reklámot, hosszú is volt (egy óra), unalmas is volt. Kicsit kevés a tavalyi exkluzív, élõ, Mike Capps-es Gears of War 2 prezentációhoz képest...

Utána a Digital Reality-s Vasvári Balázs beszélt a multiplatform fejlesztésrõl B kategóriás játékok esetén. A lényeg, hogy memóriánk alig van, a processzorok viszont bika erõsek, szóval tömörítsünk mindent, meg rakjuk több szálra, és igazándiból majdnem ugyanaz a kód jó PS3-ra, Xbox360-ra és PC-re. Kivélve persze AAA címeknél, amikor maximálisan ki akarják hajtani a gépeket, de errõl nem volt szó. Közepesen érdekes elõadás volt, ezúttal csak 45 percben.

Az ebédszünet elõtti utolsó elõadást az Autodesk 3ds Max-ról tartották. Reklám, reklám megint, arról volt szó, hogy az új verzióban micsoda újdonságok vannak. El lehet képzelni, hogy mit mondott ez nekem, meg a hallgatóság tetemes részének, akik a régi verziót sem ismerik... Tulajdonképpen nem nagy baj, hogy az elõadás legelejét lekéstem egy kis takysoft elleni Xbox360-as Street Fighter IV-ezés miatt. (Muhahhha, elõször próbáltam ki, és egy iszonyatosan szoros finálé után végül gyõztem!) 45 perc, szakmabelieknek érdekes lehetett, de ezt inkább workshopban kellett volna.

Ez után egy Microsoftos elõadás jött, arról volt szó, hogy hogyan lehet XNA segítségével C#-ban Windows-on és Xbox360-on egyaránt futó játékot írni. A demózása kicsit félresikerült, mert sem Xboxon, sem PC-n nem indult el. Na, hát van ez így MS-éknél, emlékszünk. Aztán írtak egy próbaprogramot, ami legalább Windows-on elindult. Érdekes volt a téma, bár az elõadás módja maximum átlagos volt. Jó lett volna Xboxon is látni a dolgot. Ez is 45 perc volt.

A következõ Kacper Szymczak prezentációja volt. Õ a lengyel Techland-tõl jött, és a Call of Juarez elõzményérõl, a Bound in Blood-ról mesélt nekünk, azon belül is a multi megvalósításáról, mindezt remek stílusban. A nap csúcsa volt szerintem, jó játék, jó téma, jó elõadás.

Az ezt követõ elõadás már csak azért is jól kezdõdött, mert az elõadót majdnem pont úgy hívták, mint a történelemtanáromat. Grõb Attiláról van szó, a Mesharray Digital Media School-tól, a karakterek tervezésérõl beszélt, sokkal emészthetõbb formában, mint az Autodeskes kollégája. Az Overlord 2-bõl mutogattak remek karaktereket, mesélt arról, hogy milyen adatok alapján, hogyan készítik el a figurákat. Érdekes elõadás volt.

Idén sem maradhatott ki a Crysis, ezúttal azonban a fõfejes helyett a magyarországi stúdióból jött el két ember, a Warhead készítésérõl beszéltek. Alapvetõen érdekes volt téma, végigmentek a kezdetektõl a kiadásig minden fázison, de az elõadásmód nem volt túl jó. Közepes volt ez is.

Végül Gábor Ábel elõadását hallgattuk meg, õ a King Arthur-t fejlesztõ Neocore Games-tõl érkezett. A stratégiai játékokban lévõ csapatmozgatásról beszélt, közepesen érdekes módon. Végigmentünk az összes lehetõségen, egymáson áthaladó csapatok, akadályok kikerülése, ami csak lehet. Itt már az is probléma volt, hogy 3, illetve a végén már inkább 4 órája ültünk egyhuzamban, igazán beleférhetett volna valami kávészünet, ilyesmi.

Végül azt kell mondjam, hogy bár nem volt ez egy rossz rendezvény, a tavalyihoz képest mindenképpen visszalépés. Egyrészt, nem lehetett válogatni az elõadások között. Tavaly idõnként benéztem a szakmaiakra is, nem is bántam meg, jó lett volna idén is, de 15 ezret kicsit soknak tartok érte. Másrészt, nem voltak olyan igazi iszonyatosan jó elõadások. Az egy dolog, hogy fél évvel a megjelenése elõtt álló AAA kategóriás akciójátékot élõben a gyöngyvászonra vinni, az nem mindig eljátszható dolog, de a többi elõadás is általánosságban gyengébb volt a tavalyinál. Seres Lehel repülõgépmodell-készítõs vagy Jele Imre MMO-s elõadásának a szintjét ezúttal nem sikerült hozni, maximum Szymczak úr Call of Juarezes-multis prezentációja közelíti meg azokat. Fogjuk ezt rá a fejlesztõket is érzékenyen érintõ válságra, és várjuk együtt a 2010-es GDF-et!

Evin tapasztalatai: Link

takysoft tapasztalatai: Link

Kapcsolódó cikkek/hírek

.GFX/.SWF karakterkészlet szerkesztése Evin 2013. február 17.
10 éve Panyi 2013. január 1.
1000 regisztrált felhasználó! Panyi 2003. június 23.
2000 felett! Andy 2003. szeptember 26.
A CoD2 klán TGF-et hirdet RaveAir 2011. június 22.
A GameHunter rövid története Methos 2005. február 12.
A játékfordítások helyzete Magyarországon Ranloth 2004. november 13.
A kör bezárult, avagy A Sith-ek bosszúja RaveAir 2005. május 20.
A leállásról Panyi 2014. május 9.
A lista Panyi 2015. február 3.
A lista Andy 2004. május 3.
A magyar betûkészlet helyes megjelenítése Piedon 2004. november 13.
A magyarítások és a Mac Minigun 2011. február 26.
A mai nyelvi humor TGWH 2012. április 18.
A társasjátékok témaválasztásának fontossága RaveAir 2015. március 17.
Adventure Games RaveAir 2011. december 27.
Age of Empires III jnc 2006. április 10.
Ahogy ígértük: Bõvült a szótár Andy 2005. február 16.
Ajándékkosár Panyi 2016. június 28.
Aki biztosra szeretne menni... Andy 2004. május 23.
Aláírásgyûjtés Andy 2004. április 5.
Andrzej Sapkowski: Az utolsó kívánság RaveAir 2011. április 15.
Angol-magyar webszótár a Portálon Andy 2005. január 19.
Anthony Bozza & Slash: SLASH billchr 2009. január 27.
Army Racer takysoft 2007. október 3.
Augusztusi statisztikák Andy 2004. szeptember 1.
Az elmúlt egy hónap... Andy 2004. június 1.
Az új Magyarítások Portál Panyi 2004. június 24.
Az utolsó elõtti verzió jnc 2004. augusztus 31.
Azok a fránya változók! Ranloth 2004. november 12.
Baker Online hírek RaveAir 2011. december 16.
Beszélgess velünk! Andy 2003. november 1.
Betûtípusok tehasut 2012. május 31.
BioWare fansite Panyi 2005. február 1.
Boldog Karácsonyt Kívánunk! Panyi 2013. december 24.
Boldog Karácsonyt! Panyi 2015. december 24.
Boldog karácsonyt! Cyrus 2012. december 24.
Boldog Karácsonyt! Evin 2019. december 24.
Boldog Karácsonyt! Panyi 2014. december 24.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2016. december 24.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2017. december 24.
Boldog Karácsonyt! Panyi 2020. december 24.
Boldog Karácsonyt! Cyrus 2018. december 24.
Boldog nõnapot kívánunk... RaveAir 2005. március 8.
Bõvült a Magyarítások Portál amúgy is népes családja Andy 2005. március 13.
Budapest Gameshow 2009 Minigun 2009. november 2.
BÚÉK Cyrus 2016. január 1.
BÚÉK Evin 2019. december 31.
BÚÉK Panyi 2015. január 1.
BÚÉK Cyrus 2017. január 1.
BÚÉK Cyrus 2013. december 31.
BÚÉK Cyrus 2018. január 1.
BÚÉK Evin 2020. december 31.
BÚÉK Cyrus 2019. január 1.
BUÉK 2012 RaveAir 2012. január 1.
BUÉK! Panyi 2004. január 1.
Chat Panyi 2003. november 29.
Checkpoint 1x10: Magyarítások Panyi 2015. július 28.
Choderlos de Laclos: Veszedelmes Viszonyok billchr 2008. december 29.
Cikkek! RaveAir 2004. november 14.
Computer Art Forum 2009 Panyi 2009. november 15.
Decemberi statisztikák Panyi 2005. január 1.
Elnézést! Panyi 2003. november 22.
Én is saját honosítócsapatot akarok! Methos 2005. február 27.
Év fordítója 2017 Evin 2018. február 23.
Februári statisztikák Andy 2005. március 1.
Felvételt hirdetünk! Cyrus 2013. április 1.
FIFA 2006 Panyi 2005. november 2.
Foci vébé, focis játékok RaveAir 2010. június 11.
Fordítói adatbázis Andy 2004. december 1.
Fordítók támogatása a BO magyarítások oldalon Panyi 2015. március 2.
Fordítók támogatása játékokkal Panyi 2016. november 13.
Fordítsuk le együtt a Final Fantasy játékokat! Evin 2015. július 12.
Fórum Panyi 2015. május 23.
Frissítések, változások Andy 2004. augusztus 6.
FTP Letöltések Panyi 2003. március 29.
Galéria Panyi 2004. június 29.
Game Developers Forum 2009 Panyi 2009. július 8.
Gamehunter szavazás RaveAir 2005. január 30.
Google Eszköztár Panyi 2004. február 15.
Gravatar Evin 2019. december 18.
GTA Online Panyi 2005. február 1.
GTR Husimoto 2005. szeptember 5.
Hack (?!) .:i2k:. 2003. október 11.
Háttérkép Panyi 2004. január 24.
Hiányzó magyarítások listája Panyi 2014. június 10.
Hír a Huncraft Interactive oldaláról Panyi 2003. október 20.
Hírhozzászólások elindulása Panyi 2014. november 8.
Hivatalosan magyar nyelven megjelentetett játékok RaveAir 2004. november 13.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? TGWH 2012. február 27.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? RaveAir 2012. február 27.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? II. TGWH 2012. március 3.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? III. TGWH 2012. március 15.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? IV. TGWH 2012. március 22.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? V. TGWH 2012. április 2.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? VI. TGWH 2012. május 12.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? VII. TGWH 2012. július 11.
Hogyan fordítsunk játékprogramokat? VIII. TGWH 2012. augusztus 3.
Hogyan kezdjek neki, hiszen én még soha nem fordítottam!? Tusk 2005. augusztus 28.
Humoros idézetek Panyi 2003. október 20.
Huncraft Andy 2003. november 15.
Huncraft Andy 2004. február 24.
Huncraft Interactive magyarítások Panyi 2003. október 26.
HunTech Panyi 2004. július 12.
I. Játékfordítói Találkozó Panyi 2015. október 23.
Iain Banks: A Darázsgyár Ordel 2007. május 24.
II. játékfordító találkozó szervezés Panyi 2016. március 25.
II. Játékfordítói találkozó Evin 2016. június 14.
II. Játékfordítói találkozó Evin 2016. július 3.
III. játékfordítói találkozó Evin 2019. augusztus 8.
Ismételten tölthetőek a magyarítások Panyi 2014. június 2.
Januári statisztikák Panyi 2005. február 1.
JátékExpo 2006 RaveAir 2006. május 29.
Játékismertetõt bárki tud írni! Druzsba 2007. augusztus 16.
Jatekok.hu gépcsere Panyi 2003. május 12.
Játékprogramok szinkronizálása Ranloth 2004. augusztus 25.
Jó hírek a kezdéshez Andy 2004. június 24.
Jópofa képek Panyi 2003. június 8.
Karbantartás vége Evin 2020. október 19.
Kellemes Húsvéti Ünnepeket! jnc 2005. március 28.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk! jezuska 2004. december 24.
Kényszerszünet után, ismét jelen .:i2k:. 2003. szeptember 28.
Képregényes felhívás RaveAir 2011. november 5.
Kimaradások Panyi 2003. március 29.
KKÜ 2010 RaveAir 2010. december 24.
Költözés Andy 2004. április 26.
Költözés vol. 2 Panyi 2004. április 30.
Közérdekû hír, fõleg fordítóknak! RaveAir 2011. december 27.
Közösségi fordítás RaveAir 2012. január 11.
Kukorica Gyermekei nyereményjáték billchr 2011. július 6.
Leállás Evin 2020. szeptember 25.
Lezajlott az I. Játékfordítói találkozó Evin 2015. november 19.
Lostprophet munkálatok Evin 2017. október 15.
Magyarítás Lista Andy 2004. április 5.
Magyarítások Panyi 2003. december 31.
Magyarítások Panyi 2004. március 26.
Magyarítások lista frissítés RaveAir 2004. október 13.
Magyarítások Portál 2 Andy 2004. június 24.
Magyarítások Portál a Discordon Panyi 2018. augusztus 22.
Magyarítások Portál történelem Panyi 2005. január 31.
Márciusi statisztikák Panyi 2005. április 2.
Megszûnik a HunTECH Andy 2005. február 5.
Menü Panyi 2003. május 2.
Menü Panyi 2004. április 8.
Methos a Fix Tv-ben RaveAir 2005. február 28.
Mp-találkozó! billchr 2011. július 10.
My Blueberry Nights - A távolság íze billchr 2008. szeptember 24.
Napi mézeskalácsadag Andy 2004. november 5.
Néhány kisebb mobilos fordítás RaveAir 2013. január 12.
Nem mûködik a HunCraft Interactive oldala Panyi 2003. október 12.
Night Vison Software RaveAir 2010. november 21.
NigthVison Software RaveAir 2010. december 14.
Novemberi statisztikák Andy 2004. december 1.
Nyereményjáték - A Kukorica gyermekei billchr 2011. június 21.
Októberi statisztika Panyi 2004. november 1.
Önkéntes fejlesztőtársakat keresünk Panyi 2014. október 14.
Oresztész billchr 2009. március 25.
Pár tanács kezdõ fordítók számára Ranloth 2004. augusztus 25.
PlayON RaveAir 2011. február 17.
PlayON - Antec együttmûködés RaveAir 2011. május 17.
Programok Evin 2012. június 22.
R.A. Salvatore: A klónok támadása Panyi 2003. március 28.
Régi új oldal Evin 2013. december 3.
Retro magyarítások Panyi 2015. május 23.
Rocsik Team RaveAir 2011. február 9.
Rövidtávú terveink... Andy 2004. május 8.
RSS Panyi 2004. október 24.
Sonic... Andy 2003. augusztus 8.
Stephen King: Éjszakai mûszak billchr 2008. szeptember 24.
Szavazás Panyi 2004. december 18.
Szavazás Panyi 2004. július 17.
Szeptemberi statisztikák Panyi 2004. október 3.
Szextúra Panyi 2009. január 21.
Szinkronhang kerestetik Evin 2017. október 1.
The Baker Company magyarítások Panyi 2014. április 10.
Tippek & trükkök Ranloth 2004. augusztus 18.
Több, mint 5000 regisztrált felhasználó Panyi 2004. március 13.
Tolódik az interjú Methosszal RaveAir 2005. március 8.
Translate Team felhívás Cyrus 2015. július 8.
Túl az 1 milliomodik találaton! Panyi 2003. október 19.
Túl vagyunk az internyúlon.... Andy 2005. március 15.
Tutorial I - Bevezetés Andy 2003. február 16.
Üdvözletem! .:i2k:. 2003. július 9.
Új admin! Andy 2003. július 5.
Új cikkek! Ranloth 2004. december 9.
Új fordítócsapat indul, és tagokat is keresnek! Andy 2005. február 8.
Új fordítócsapat: Berserkers Panyi 2005. február 19.
Új magyarítások Panyi 2003. november 2.
Új szavazás! Andy 2005. március 2.
Új téma Panyi 2004. április 18.
Újabb aloldal Andy 2005. március 8.
Unreal Anthology Minigun 2009. március 24.
V, mint Vérbosszú Ordel 2006. július 1.
Változások a Portál életében RaveAir 2011. június 14.
Van kedved beszélgetni? RaveAir 2012. január 5.
Végre elkészültek a rangok! Andy 2004. szeptember 19.
Wanted a Wild Western Panyi 2005. január 21.
Wolfram RaveAir 2012. július 6.

Összesen 2 hozzászólás érkezett

Minigun
2009. 05. 07. - 19:56

Érdekes, én is szoktam összehasonlító videókat nézni - szinte minden új multiplatform játékról van -, és általában pont az ellenkezõjét szûröm le.

Viszont a kiállított boxokon tényleg tragikus volt a grafika. Állítólag normálisna beállítva azért jobb.

szotsaki
2009. 05. 06. - 01:58

Az utolsó elõadás (a karaktermozgatás) szerintem kifejezetten jó volt. Maga a prezentáció elképesztõen jól és részletesen volt összeállítva: ha mondott valamit, akkor azt fél perc játékból felvett jelenettel, majd mellé sematikus animált ábrán mutatta be, szóval tényleg le a kalappal Ábel elõtt, látszik, hogy nem vette félvállról a dolgot.

Maga a szervezés: háát, messze rosszabb a tavalyinál. Nem voltak standok. A kiállított boxoknak persze mindenki örült, de valahogy nem voltam elragadtatva tõlük. Mellesleg nagyon ronda volt a grafikájuk is a játékoknak (láttam egy összehasonlító videót Box és PS3 között: ég és föld az utóbbi javára).

Az elõadók nem kaptak klipszet, hanem rögzített mikrofon mellett kellett bohóckodniuk. Kivéve a fõtámogató MeshArrayeseknek; nekik jutott. 

Tizensokezret pedig négy kerekasztaldumálásra pénzt kifizetni: röhej (max, ha egy cég küldi oda az embereit).

Szóval köszönöm a lehetõséget, összességében megérte elmennem, mert sok jó dolgot tudtam meg az elõadásokon; reméljük, hogy jövõre egy jobban szervezett hasonló eseményen találkozunk.

Magyarítások Portál
Fejlesztő:
Nem ismert
Kiadó:
Nem ismert
Műfaj:
Nem ismert
Platform:
Nem ismert
Megjelenés:
2003. január. 1.
Játékmotor:
Nem ismert
Legújabb letöltések
Phoenix Point: Year One Edition
A Phoenix Point: Year One Edition teljes fordítása. Kompatibilis az Epic Games Store, GOG és Steam verziókkal. FIGYELEM: Csak és...
| 3,89 MB | 2021. 12. 04. | Aryol, istvanszabo890629, The_Reaper_CooL
Never Alone
A Never Alone játék fordítása.
| 3,59 MB | 2021. 11. 25. | bloggs, FEARka, RicoKwothe
Age of Empires II: Definitive Edition
Az Age of Empires II: Definitive Edition játék részleges fordítása.
| 642,32 KB | 2021. 11. 23. | Eye
Crysis Remastered
A Crysis Remastered játék fordítása.
| 3,68 MB | 2021. 11. 21. | blackroy
Hellblade: Senua's Sacrifice
A Hellblade: Senua's Sacrifice játék fordítása. Kompatibilis az Enhanced kiadással is.
| 7,78 MB | 2021. 11. 21. | Ács András
Legfrissebb fórum bejegyzések
sziasztokfeltelepítettem, eddig minden nagyon rendben van.
rodika | 2021.12.04. - 16:28
Én is köszönöm a választ!Ezt a játékverzió váltásos dolgot nem értem, kerestem, hol lehet esetleg downgradelni a játékot, hogy visszaálljon a frissítés előtti állapotába, de nem találtam, így marad az angol. :)
Futur | 2021.12.04. - 15:27
Bizony hogy van info..."--> Telepítés menete
Szivats | 2021.12.04. - 00:00
Nagyon szépen köszönjük. Ma ki is próbálom. ;)
djfrankie78 | 2021.12.03. - 22:29
A letöltött fájlban biztos van infó...
Anonymusx | 2021.12.03. - 22:09